nikasp
B byggarätt skrev:
Hur gick det med avloppet kunde du få upp golvskruven...köpte du ny torx skruv?
Kan säga att det gick åt helvete att skruva ut de där fyrkantsskruvarna. Slutade med att jag blev så förbannad så jag bröt upp golvet och slängde ut det genom fönstret. Suck. Lärdom. Ska klura rejält men nu är jag helt inne på att spika vilket brukar innebära att man får isär olika saker hyfsat hela. Puh, har typ hög puls fortfarande. Försökte verkligen men redan första brädans fem skruvar började biten rappa över och sen bara downhill. De få som hade torx gick hyfsat men inte sugen att skruva mer...
 
  • Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
nikasp
Som lök på laxen i negativ bemärkelse ringde grävaren och sa att han hade så jäkla mycket nu så vi måste ta det nästa vår. Hade ju varit roligare med ett kök så länge...

Oavslutat golv med träplankor bredvid en spis, ovanpå grusfyllning i ett ofärdigt köksrenoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björkebo Frösön och 1 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Som lök på laxen i negativ bemärkelse ringde grävaren och sa att han hade så jäkla mycket nu så vi måste ta det nästa vår. Hade ju varit roligare med ett kök så länge...

[bild]
Åh fy din stackare
 
Ska försöka plocka upp ett golv som är spikat på 1950-talet, verkar vara spikat med olika spik. Sponten har glidigt isär så jag kan se spiken på några ställen. Undrar om det ens kommer vara möjligt, vill inte köpa nytt golv. Alternativt så får det ligga kvar som det är, även om det både knirrar och knarrar och glidigt isär väldigt mycket på sina ställen. Sen har någon dragit i spik rakt ovan som jag antar skulle vara förstärkning.
 
nikasp nikasp skrev:
Jag la Byggmax massiva 25 mm furugolv i torpet i somras enligt deras instruktion. Tror att det nämndes att det inte skulle limmas. Skruvade och la remsor av lumppapp mellan. Blev helt stumt och tyst.

[bild]
Hur fäste du grålumppappen på golvåsarna?
 
B Britt sjöberg skrev:
Hur fäste du grålumppappen på golvåsarna?
Limma den med vanligt vitlim
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Varför behöver den fästas?
 
Jag har då skruvat golvet i stugan, tillverkade en kil konstruktion av en stumpbit och blev nöjd med resultatet. Tx-10 skruvad med en lång bits.
Bild av ett trägolv under konstruktion i en stuga, med verktyg som en hammare, en borrmaskin, en kil och ett stativ med en mätare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.