Vi funderar på olika lösningar för vårt garage som troligtvis kommer att hamna under vårt hus. En spiraltrapp innifrån huset och ner till garaget tar ju mindre plats och då behöver vi inte göra lika stor källare/garage. Det kostar ganska mycket om det blir för stort nämligen men detta kan vara ett alternativ som vi har råd med. Vi vill gärna ha tips på bra spiraltrappor. Inga fina saker som passar i vardagsrum utan den fulaste och billigaste och bästa ni kan hitta! ;D Den ska ju ändå bara vara från garaget och upp och där uppe kommer vi att ha en dörr. Jag tänker mig nästan en i stål eller nåt som han har i fabriker och dyl. Har kollat på lite hemsidor men det finns ju så många så det vore bra med tips.
/Maria
 
Kolla arké - de säljer helt ok spiraltrappor (modell civik) i plåt för runt 10 tkr. Ska själv ha den svarta varianten. Finns m trästeg oxå, men de är inte fina tycker jag. Klumpiga på ngt vis. Finns flera återförsäljare. I Sthlm bl a Fredells och Bygg-Ole.

http://www.arke.ws/Civik_-256-ing.htm

 
  • ark.gif
Hej,
Vi är ute och letar en svart spiraltrappa och funderar på att köpa Civik spiraltrappa 160 cm bred från Arké. Den är ju väldigt mycket billigare än andra trappor vi har tittat på, är lite orolig för att den ska vara ranglig. Har du köpt din trappa? Kan du rekommendera att ha den i en etagelägenhet där den kommer användas dagligen?

Tack på förhand
 
Kolla in www.qvesarum. Mycket snygga spiraltrappor och ligger bra i pris.
 
Kanske blir det knepigt med spiraltrappa? Lite jobbigt att bära tunga matkassar/packning och ev barn upp och ner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.