För de som bor i sundsvall har det blivit lättare. K-rauta, silvan och bauhaus inom ett stenkast, förutom alla andra kufiska affärer som ibland råkar sälja något vettigt.
 
coss:Tur det är där man handlar då ;) BAUHAUS var ett mycekt bra tillskott!

Jag tyckte det var lite löjligt egentligen, handlade bara två flaskor MAXIT M16 primer :D Gratis pengar till mig tackar jag dock inte nej till även om det bara var en hundring typ.
 
  • Gilla
Sernärautpåbrahål
  • Laddar…
brabyggare skrev:
Eller i alla fall 600 billigare eftersom du kunde fått den för 3500 på det andra stället. Men ganska bra betalt ändå.
Bauhaus er bare 3 mil unna meg. Han som solgte de ut ligger 20 mil unna. Bauhaus har ikke noe innenfor en en viss radius i Norge., da det foreløpig kun er en Bauhaus i Norge. Uansett, liten er den ikke med sine 22 000 KVM så tror jeg den er nordens største byggevarehus.
 
Logiman skrev:
Bauhaus er bare 3 mil unna meg. Han som solgte de ut ligger 20 mil unna. Bauhaus har ikke noe innenfor en en viss radius i Norge., da det foreløpig kun er en Bauhaus i Norge. Uansett, liten er den ikke med sine 22 000 KVM så tror jeg den er nordens største byggevarehus.
(Med reservation för att att jag inte kan norska)
Då är det riktigt bra. Jag tror nämligen att Bauhaus prisgaranti kräver att det lägre priset måste finnas i en butik inom 10 mils radie så då hade du egentligen inte rätt till prisgarantin, så stort grattis!
 
I Sverige har de at de må ligge innenfor 10mil. I norge er det kun 1 Bauhaus foreløpig, og det er ingen begrensninger i avstand til butikken med tilbudet. Det er det som er så bra :)

Egentlig håper jeg på at bauhaus sitt tilbud er dyrere enn konkurrenten, fordi jeg uansett vil få det billigere. Det er kjedelig når de bare er 10-20kr billigere. Men prisene har blitt mye mer utsatt for konkurranse i det området bauhaus åpna, så det er generelt blitt en del billigere å handle i alle byggevarehus i nærheten.
 
Ni som använt prisgarantin på Bauhaus, vet ni om de brukar/ska stämpla ursprungskvittot eller på annat sätt markera att man använt sig av prisgarantin?
Jag har gjort det och reagerade på att de inte skrev notering på ursprungskvittot, men ev. har de gjort notis om det digitalt på kvittonr el.liknande. Men det sistnämnda tror jag inte för de var så förvirrade när jag ordnade till det.
 
Jag har använt prisgarantin en massa gånger och de skriver alltid på orginalkvittot.
Då pratar jag om Bauhaus i Malmö
 
wagis skrev:
Jag har använt prisgarantin en massa gånger och de skriver alltid på orginalkvittot.
Då pratar jag om Bauhaus i Malmö
Samma här, även om jag inte använt den en massa gånger.
 
De pleier å ta en kopi av kvittering og bevis for at prisen er lavere et annet sted. Har du bevis med deg at de ikke er billigs, trenger de ikke kopi av kvitteringen, da du kjøper der og da, men en kopi som bekrefter at andre er billigere.
 
Sist jag skulle utnyttja prisgarantin så var det K-Rauta som hade 20% på alla Elfa tillbehör. Jag behövde lite konsoler och skenor ock knallade in till Bauhaus efter att ha skrivit ut K-Rautas prislista från deras hamsida.
Nu påstod killen på Bauhaus att prisgarantin inte gällde tillfälliga erbjudanden så jag fick visa honom vad som stod på deras egen hemsida ;-) - tur att jag hade kollat innan, annars hade jag gått på en nit.
 
Haha, den har dom försökt med mig oxå...
Var det i Malmö?
 
jajamensan
 
Hm.. jag har funderat på en sak om det här med prisgarantin...
Säg att man hyr en källarlokal i föroten och registrerar ett bolag (butik) och trycker några få kampanjblad med löjligt låga priser. T.ex. en Multimaster Top för 30 kr och så långt lagret räcker, och man har faktiskt ett exemplar i källaren. På så sätt skulle man ju kunna ruinera Bauhaus till en blygsam kostnad. Bara att tömma Bauhaus då.. De har väl tänkt på det här? Vad gäller egentligen? De skriver ju inte "max antal per kund" eller nåt...
 
Det skal fungere i teorien.

Så lenge det er et reelt tilbud som ALLE kan kjøpe, så gjelder bauhaus sin prisgaranti. Personlige tilbud gjelder ikke.

Det er det som er fint med bauhaus, uansett hvor billig et annet sted er på varer de selger, kan du hente det billigere der. Som oftes har de flere varer på lager enn konkurrenten med tilbudet og :D
 
Jag brukar också använda Bauhaus prisgaranti vilket jag sparat 10-tusentals kronor på. Har dessutom fått 10 % återbäring på det mesta jag handlat eftersom jag har Bauhauskort. Men jag vill bara tipsa er som gillar att spara pengar om att Hornbach har 10 % prisgaranti och den gäller även mot internetpriser i Sverige. Detta har naturligtvis också sparat åtskilliga tusenlappar för min del. Enklast brukar vara att ägna en stund åt att söka priser på internet och snabbscanna annonsblad för att sedan ta med dokument som bevis. Detta tar lite tid men sparar ofta mycket pengar om man jobbar med större projekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.