S
G Greger_08 skrev:
Bara dra en laser mot kameran så är problemet löst (förflyttat) 😎
har sett telefoners kameror gå sönder när de filmar scenshower på konserter. Är det något speciellt ljus som bränner kameran eller skulle en vanlig röd laser också kunna göra det?
 
H Harald Blåtumme skrev:
Aktuell "kamera" är tydligen bestyckad med IR-deckare och akustiskt larm utomhus när IR-deckaren känner av rörelse på grannfastigheten...

Jag hade gjort en helt vanlig polisanmälan, brottsrubricering kan säkert någon hjälpa till med men det handlar i mina ögon om trakasserier, egenmäktigt förfarande, hemfridsbrott etc. Tackar gudarna att jag inte har en dylik granne.
Polisen lägger ner direkt.
Vet av erfarenhet.
 
  • Gilla
uuu
  • Laddar…
S SueCia skrev:
har sett telefoners kameror gå sönder när de filmar scenshower på konserter. Är det något speciellt ljus som bränner kameran eller skulle en vanlig röd laser också kunna göra det?
Bra fråga vet inte om det blir mekanisk skada i linsen eller om det är elektroniken som ger upp..
 
P
Det brukar vara bildsensorn som tar skada.
 
Var väl en märklig "installation" isf.. den ska ju inte reagera på vad grannarna gör eller inte.. eftersom kameran bara får vara riktad mot ens egna tomt (om man nu inte har tillstånd till annat, vilket inte känns troligt i detta fall).

Om den har "siren/ljud" kopplat till sig må väl vara.. men då ska det defenetivt inte vara riktat på annat än ens egna tomt......

För mig känns det som om ljud tillhör om någon kliver in i bostadshuset utan tillåtelse.. möjligen.. men inte för att någon beträder tomten (alltså ljud, notifikation kan man fortfarande få såklart).

Skulle ju tom driva mig till vansinne emellanåt (skuggor, djur, lampor osv)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.