Har en SN45D800SK som blinkar på vattenkranikonen. Har kollat manualen som säger tekniskt fel. Som förslag på lösning säger den starta om maskinen. Om det återkommer kontakta service.
Problemet är att jag inte ens kan starta om den. Händer inget om jag tycker på power-knappen eller håller inne reset-knappen.
Maskinen brummar en liten stund, tyst en liten stund och växlar runt så. Spelar ingen roll om jag öppnar luckan, fortsätter brumma. Har testat bryta strömmen över ett dygn så fort jag slår på börjar den på samma sätt.
Någon som har förslag på åtgärd?
 

Bästa svaret

S
Bara brummar , tömningspumpen går , bara vatten ut , inget in , troligtvis vatten på bottenplåten
Bryt strömmen lossa luckan vid golvet i framkant , det sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen
Torka ur vattnet så flotören kommer mot botten , blir det så igen så har du en läcka på någon slang eller annat , då får du ligga med lampa och kolla var det kan läcka när maskinen går
 
  • Gilla
Invite283006 och 2 till
  • Laddar…
Stort tack!
Var något oljigt som var i vänstra delen. Se bild. Torkade ur det så fungerade det sen. Får vi se om det kommer tillbaka...
 
  • Inre delen av en apparat med kablar och plastslang, oljig substans synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Jag har samma problem också, hur kan man lossa luckan vid golvet i framkant, sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen. jag behöver dina hjälp
Tack på förhand
 
A
Invite283006 Invite283006 skrev:
Hej
Jag har samma problem också, hur kan man lossa luckan vid golvet i framkant, sitter en flotör där som stänger allt och startar tömningspumpen. jag behöver dina hjälp
Tack på förhand
om du försöker titta så så sitter det två skruvar i luckan
 
  • Gilla
Invite283006
  • Laddar…
Jag har ett liknande problem. Men jag har en gul sörja i tråget under maskinen. Sen droppar det ur ett litet hål så vi funderar på om det är något dräneringshål vid pumpen.

Så jag undrar om någon vet var den gula sörjan kommer ifrån?
 
T Tellan8383 skrev:
Jag har ett liknande problem. Men jag har en gul sörja i tråget under maskinen. Sen droppar det ur ett litet hål så vi funderar på om det är något dräneringshål vid pumpen.

Så jag undrar om någon vet var den gula sörjan kommer ifrån?
tätningen mellan brunn och balja
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
returen returen skrev:
tätningen mellan brunn och balja
Är det en tätning man kan byta där eller måste man byta hela pumphuset?
 
T Tellan8383 skrev:
Är det en tätning man kan byta där eller måste man byta hela pumphuset?
tätning brukar funka om det inte är allt för söndermekat
 
Vilket nummer är tätningen på den här sprängskissen?
 
  • Sprängskiss av en maskin med olika delar numrerade, exempelvis 0440, 0450, 0451, med en fråga om vilka av delarna som är tätningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Tellan8383 skrev:
Vilket nummer är tätningen på den här sprängskissen?
den är en extra grej finns inte med på sprängskisser
12005744 är artnr
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.