Öronproppar på kottarna när det är dags för sexy time.
 
  • Haha
  • Gilla
hoffmaister91 och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Öronproppar på kottarna när det är dags för sexy time.
Bättre med hörlurar och något beroendeframkallande spel på mobilen/plattan.
 
  • Haha
  • Gilla
hoffmaister91 och 4 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Bättre med hörlurar och något beroendeframkallande spel på mobilen/plattan.
"*knack*knack* Mamma jag är hungrig! varför gör pappa dig illa?" :p
 
  • Haha
hoffmaister91 och 2 till
  • Laddar…
P
F-n vad ni är fjantiga med era svar.
Det är ju inte konstigt att TS skriver som denne skriver att ingen 'vågar' fråga hur man ska isolera.
Kom igen med ordentliga svar om isolering istället.
 
  • Gilla
MichelleW och 9 till
  • Laddar…
Nissens
P PappasHammare skrev:
Jajaja.. Nu har du sagt vad du tycker TS ska göra.
Men det var inte det TS frågade om utan "Hur man isolerar bäst".
Har du något att tillägga där?
Ja, det svarade jag på inledningsvis.

P PappasHammare skrev:
Och om TS är hon/han/hen spelar rätt liten roll. Helt fantastiskt att vissa måste hänga upp sig på sådana detaljer.
Ja, det är exakt det jag säger också, det är helt irrelevant.
P PappasHammare skrev:
Svara på frågan istället..
Det har jag ju redan gjort, säljaren av de materialen (skivor/plattor etc) har uppgifterna om hur respektive produkt dämpar.

Det billigaste och enklaste är ju att ljuddämpa ljudkällan.

Vad har du själv för svar?
 
P
Nissens Nissens skrev:
Vad har du själv för svar?
Inget runt isolering utan jag är intresserad av samma sak som TS men måste läsa en massa trams.
Väx upp så kanske du också får uppleva sex....
 
  • Gilla
  • Haha
big mike och 5 till
  • Laddar…
Nissens
P PappasHammare skrev:
Inget runt isolering utan jag är intresserad av samma sak som TS men måste läsa en massa trams.
Väx upp så kanske du också får uppleva sex....
Så du svarar inget själv, men har åsikter om de som gör det. Ändå hade du tydligen inte läst mitt svar.

Det är bättre att du bidrar med något själv än bara tjafsar om ovesäntligheter. TS har fått svar av många i tråden, du får väl läsa den igen uppifrån och ner.
 
Om man har sex med någon annan än sig själv kan det lätt slinka ut lite lustfyllda ljud, det kanske inte alla här i tråden förstår....hen kanske skulle prova 😀🙄
Till TS, tunga gardiner, mattor. Att inte ha sängen mot en vägg kan hjälpa. Se till att föräldrasovrummet ligger avskilt.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Säkrast är en betongbunker med tjocka väggar. Men det blir väl Fritzl- känsla över det hela. Kanske positivt för vissa? ;)

Var förresten på visning i ett Svenssonradhus en gång. Vi såg familjen som åkte därifrån innan visningen. Svarta gummitapeter på väggarna och en enorm takspegel över sängen på ett podium i föräldrarnas sovrum gav dåliga vibbar. Vi åkte vidare. :)
 
  • Ledsen
TobbeP
  • Laddar…
En idé är att skicka iväg ungarna till mor/farföräldrar, kompisar för övernattning, etc när det ska bli litet mer ljudliga aktiviteter. En klassiker.
 
  • Gilla
Bhp863
  • Laddar…
Maalox
*Byggahus ligger just nu nere pga en överbelastningsattack — ett stort antal användare spammar just nu ”följ” på en enskild forumtråd*

Tack TS för en fantastisk ärlig frågeställning!
 
  • Gilla
  • Haha
LeMatt och 5 till
  • Laddar…
H Harald Blåtumme skrev:
En idé är att skicka iväg ungarna
Inte så bra för spontaniteten ;)
 
spikplanka spikplanka skrev:
Inte så bra för spontaniteten ;)
Nä men du vet... "anticipation" ;-)

Visst det funkar väl inte om det är var och varannan dag/kväll/natt/morgon dessa aktiviteter pågår.
 
Det var ju inte helt oväntat att tråden spårade ur med antydningar till hur bra folk är i sängen.

Enligt min lekmannamässiga kunskap finns det två sorters ljud man isolerar för - stomburet (färdas genom material) och luftburet. Stomburet löses med gummiupphängningar, bussningar och annat jox.

Det verkar vara mest luftburet ”buller” som behöver dämpas i det här fallet.

Då kan man titta på samma lösningar som används för hörsalar, musikstudios och liknande. Tjocka ljudabsorberande plattor eller ”akustikpanel” monterat i befintligt tak och på väggar. Tunga tjocka draperier är en annan lösning/komplettering som både kan bli snyggt och enkelt kan dras undan när det inte behövs.
Byt dörren till sovrummet mot en ljuddämpad dörr (t ex som används på vårdcentraler, tunga som fan).
Kanske se över ventilationskanalen och installera extra ljuddämpare där.
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.