N nombz skrev:
Jag köpte här för någon månad sedan. [länk]
Gick fint i alla fall även om det blir lite kostsamt. Om det verkligen är glyfosat vet jag ju inte (står ju det på och allt ser autentiskt ut) men parksliden dör i alla fall snabbt när man penslar på.
Spär du ut glyfosatet med vatten innan du penslar på vätskan?
 
S Smooth skrev:
Spär du ut glyfosatet med vatten innan du penslar på vätskan?
Jo nu vet jag inte varför man ska spä ut vätskan? Den kommer från Grekland och ser klart äkta ut.
Sen ska då "toksprayare" hålla sig borta från medlet som inte har en aning om hur det funkar.
Pensling är alldeles utmärkt!
 
S
S Smooth skrev:
Spär du ut glyfosatet med vatten innan du penslar på vätskan?
Det är bra att inte använda för mycket eftersom man riskerar att döda lokala delar för snabbt innan giftet hinner sprida sig i rotsystemet. Det viktiga är inte koncentration och spädning utan hur mycket aktiv substans du använder per kvadratmeter. Läs gärna om det, olika applikationsmetoder mm i mitt dokument.
https://bit.ly/parkslide
 
  • Gilla
Smooth
  • Laddar…
G Guja63 skrev:
[länk]
Har du lyckats köpa från dem? Jag försökte men fick svar att de inte skickar utomlands.
 
D domherre skrev:
Har du lyckats köpa från dem? Jag försökte men fick svar att de inte skickar utomlands.
Det finns på fler ställen i Polen. Jag köpte från någon i Polen för ett par tre år sedan.
 
G Guja63 skrev:
Jag köpte från någon i Polen för ett par tre år sedan.
Det har nog skett en avsevärd åtstramning sedan dess.
 
G Guja63 skrev:
Det finns på fler ställen i Polen. Jag köpte från någon i Polen för ett par tre år sedan.
Vet du varifrån du köpte? Har fått nej från ett par stycken nu.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.