Måndag den 28 januari slutbesiktigade vi vårt Eksjöhus i Örebro. Besiktningen gick mycket bra och det blev inte särskilt många punkter kvar. Snickaren som gjort ett fantastiskt bra jobb fixade sina punkter medan besiktningen pågick, typ dörrdämpare till garderober. De fel som finns är bara av kosmetisk typ och gäller bara kakelsättningen i kök.

Besiktningen avslutades med att snickaren fick många lovord från besiktningsmannen för väl utfört arbete.
På kvällen sitter jag och sambon och laddar i 2 h för att tala med kakelfirman. Jag ringer upp och hinner inte säga något innan han säger ”Tjenare, du köket ser inte bra ut vi gör om det!”. Han avslutar med ”Jag skiter hur andra gör mina kunder ska vara nöjda!”. Bra inställning!

Jag vill med detta inlägg bara påvisa att det finns byggen som går jättebra, man läser så mycket här så att man nästan tror att det alltid går dåligt. Vi har haft delad entreprenad och det har fungerat fantastiskt bra. Snickaren har tagit mycket stort ansvar och varit mycket proaktiv vad gäller allt. Inget slarv inget hafs.
Säljaren av Eksjöhus i Örebro har hållit allt han lovat och kalkylen har stämt bra. Jag kan varmt rekommendera Eksjöhus i Örebro om ni ska bygga hus!! Var pålästa hur byggprocessen går till, etablera en bra kontakt med entreprenörerna och då främst med snickaren så tror jag att man får det resultat man vill ha.


Eric Lindahl, Örebro
 
Tycker det är kul att se sådana inlägg som detta. :)

Samtidigt så är det väl så att de flesta som det går dåligt för måste avreagera sig på något sätt, vilket då ett forum som detta är passande för, då man kan få sakliga inlägg, och stöd i kampen mot de som har gjort fel!

Det vore intressant att få en riktig statistik på hur många som igentligen är nöjda på detta sätt som du bumpaberra, jag skulle kunna tro att det är över 90%, kanske gissar jag tokigt?

Grattis till ett nybyggt och fint hus, är lite avundjuk, men nöjd med det jag har!

/ Glad ägare till ett fint 70-talshus, som snart är modernt.. :>
 
fresve skrev:
som igentligen är nöjda på detta sätt som du bumpaberra, jag skulle kunna tro att det är över 90%, kanske gissar jag tokigt?
Min uppfattning är att ca 90% är nöjda, 9% missnöjda med småbagateller och 1% har anledning att dra det inför domstol.
Detta handlar dock om de etablerade husfirmorna som säljer främst på total- eller generalentreprenad.
Bland de som anlitar utländska firmor (från öst) till nyproduktion, till- eller ombyggnad är nog situationen dem omvända. Ca 10% är nöjda och 90% mer eller mindre missnöjda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.