Har ett eluttag utomhus som har skada enligt bild. Detta upptäckte jag en slump eftersom uttaget sitter 1,8m över marknivå. Det har säkerligen varit hål ganska länge i packningen. Detta har orsakat en del strömavbrott och det var först i samband med ett strömavbrott vid kraftigt regn med nästan alla hushållsapparater av som jag fick misstanke om att uttaget kunde vara orsaken och hittade felet

Sedan dess har jag satt på tejp som på bilden och har inte haft några fler strömavbrott.

Tycker ni det är en självklarhet att man behöver byta uttaget eller går det bra att sätta på någon ny packning som den vita som ursprungligen satt på som uv ljuset gjort hål på? Den blåa tejpen är ju något kosmetiskt störande
 
  • Skadat utomhus-eluttag med hål i packningen, fastsatt på en strukturerad vägg, orsakat av UV-ljus och tidens gång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett utomhus eluttag på en vägg, täckt med blå tejp på toppen. Uttaget har två lock och sitter 1,8 meter över marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
O
Jag hade bytt hela uttaget av två anledningar
1. Försäkra mig om att det inte ärgar inne i uttaget
2. Antagligen är det svårare och krångligare att hitta en ny gummipackning än ett nytt uttag.
 
  • Gilla
datja och 2 till
  • Laddar…
Tycker att hålet i tätningen ser lite konstigt ut för att komma från UV ljus, ser mer ut som kabel hål. Det är inte så att det tidigare har suttit några andra kablar som har hämtat sin spänning från uttaget? Tidigare ägare som demonterat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.