Hej,
Förra husägaren la aldrig ut isolering på vinden till garaget men allt är förberett. Diffusionsspärr ligger utrullad. Har själv aldrig gjort det tidigare och behöver hjälp vad jag ska tänka på samt vad jag ska köpa.
Area: 35 kvm
CC mellan takstolar: 115cm
Bredd: 360 cm
 
  • Oinredd vind i ett garage med trästomme och staplade plankor. Diffusionsspärr syns delvis. Utrymme under takstolar saknar isolering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Test1234567 skrev:
Hej,
Förra husägaren la aldrig ut isolering på vinden till garaget men allt är förberett. Diffusionsspärr ligger utrullad. Har själv aldrig gjort det tidigare och behöver hjälp vad jag ska tänka på samt vad jag ska köpa.
Area: 35 kvm
CC mellan takstolar: 115cm
Bredd: 360 cm
Om diffusionsspärren (eller som jag tycker passar bättre om det inte ständigt är uppvärmt, ångbroms) redan är på plats så är det ju bara att lägga på isoleringen.Lösulll eller skivor (skivor brukar vara enklast om man gör själv)

Tag lämplig tjocklek (samma som bjälklaget förslagsvis) - dom är redan det måttet om man har följt byggnormen (cc 60 eller 120 med 45mm tjocka reglar)
https://www.byggmax.se/isoleringsskiva-lambda-37-isover#1257=90020

Sen ovanpå det lägger du en vindpapp - klart.

Se till att inte täppa igen ev ventilation i takfot etc - du kan behöva en luftspaltsskiva om det trycker mot taket för mkt i kanterna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.