Hej, har en toa som rinner. Förmodligen en carezza pre-73. Har aldrig haft att göra med en sån här gammal jäkel, förstår inte ens hur jag lyfter av locket ordentligt. Finns det någon som kan hjälpa till här så jag får felsökt? 😅
 
  • Närbild på en äldre toalettmodell, troligtvis en carezza pre-73, med ett skruvhandtag på locket i ett mindre badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
du lyfter upp knoppen sen håller du emot på pinnen och skruvar av knoppen och sen skruvar du loss muttern
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
T tergo skrev:
du lyfter upp knoppen sen håller du emot på pinnen och skruvar av knoppen och sen skruvar du loss muttern
Men det var då själva fsnken va lätt. Fick inte av knoppen när jag försökte vrida men är den 50 år gammal är det la rimligt det är lite knepigt. Nu när jag försökte igen så gick det som en smäck. 🤣
 
Rinner som bara den över kanten. Ska den det? Inte sett såhär gamla grejer förr nämligen..
 
  • Närbild på en gammal och rostig toalettcistern med vatten som rinner över kanten och smutsiga avlagringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Trycker jag ner på packningen med tummen så slutar det. Släpper jag så rinner det.
 
Ta en plastmugg kapa den ca 2 cm från ovankanten släpp ner i spolningsringen sen tätar din flotör utmärkt mot muggen, ett enkelt knep för 0kr hoppas det kan hjälpa dig och många andra
Mvh Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.