Håller som bäst på att sätta in ett nytt kök som består av endast underskåp. Samtliga skåp utom diskmaskinen kommer att ha lådfronter, dvs inga hela luckor. MItt problem nu består i en under-bänk-frys som ju normalt ska 'integreras' i ett lågt skåp, eller ha en lucka på sig. Det sitter ett gäng runda skruvar som man ska hänga luckan på eller skruva i luckan.

Har någon en bra idé hur man ska sätta dit tre lådfronter istället? Man skulle kanske kunna limma dem direkt på fronten - men man kanske ska skruva dit något annat först, en plåtskiva, eller en skiva av något annat material, som man sen kan limma de tre lådfronterna på.

Förslag, någon?
 
Hej!

Jag har gjort så med spikbeslag som jag skruvat i från baksidan. Man får även borra för gångjärnen med det blev helbra.


Carl
 
Hej Carl
tack för svar. Tror tyvärr inte att det funkar, för jag har Solär lådfronter (IKEA) och de har ett spår i ovankanten, som man stoppar fingrarna i och drar, och det är så tunt att man inte kan ta bort för gångjärnen. Tänkte att man kanske kan köpa en tunn plåtskiva av något slag, som man skruvar fast de befintliga fästena i. Sen kan man väl bara limma dit lådfronterna direkt på skivan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.