Hur blev utgången för TS?

Jag var själv ute alltför tidigt med rått betonggolv utan synlig ballast - för drygt 18 år sedan. Jag fick det ytskikt jag önskade men det blev en hel del sprickor. Byggaren erbjöd ersättning i form av klinkning av hela bottenvåningen (60 kvm) men jag accepterade sprickorna och huskostnaden reducerades med frikostigt avdrag.

Sprickorna stör inte mig men huset skulle inte kunna säljas utan åtgärd.

Man kan tycka att byggare/betonggolvtillverkare kan fixa vettigt golv idag - men det är inte helt lätt att framställa dessa golv utan synlig ballast.
 
C Claudia Winlund skrev:
Vem byggde ni med? Husleverantör
Vi byggde med husleverantören Dast, avråder starkt att bygga med dom. Kommer att skapa en tråd där jag ger mer info.
 
yonna yonna skrev:
Hur blev utgången för TS?

Jag var själv ute alltför tidigt med rått betonggolv utan synlig ballast - för drygt 18 år sedan. Jag fick det ytskikt jag önskade men det blev en hel del sprickor. Byggaren erbjöd ersättning i form av klinkning av hela bottenvåningen (60 kvm) men jag accepterade sprickorna och huskostnaden reducerades med frikostigt avdrag.

Sprickorna stör inte mig men huset skulle inte kunna säljas utan åtgärd.

Man kan tycka att byggare/betonggolvtillverkare kan fixa vettigt golv idag - men det är inte helt lätt att framställa dessa golv utan synlig ballast.
De var här och fick punktslipa ojämnheterna och längs med alla väggar två gånger. Därefter slipa hela golvet en gång till med olika klingor. Golvet möter inte ens AMA kraven när det kommer till buktighet och detta på grund av så ojämn slipning. Inte så mycket sprickbildning men jag var på plats och vattnade plattan varje dag och täckte osv. Men den var för dåligt glättad så en felbeställning från husleverantören som kostade oss golvet vi ville ha.
 
  • Ledsen
Putte G... och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.