Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Ååh, denna tävlingen vill jag verkligen verkligen verkligen vinna!

Vi har just nu en begagnad gammal roomba, den gör faktiskt sitt jobb även om vi kanske hade önskat något liiite mer avancerat.

Just nu bor vi i ett torp med höga trösklar, som vi fått bygga om litegrann för att ”Karin” ska kunna ta sig runt hyfsat.
Och så får vi ställa stolar för de rummen hon inte får gå in i för stunden. (Pga kattleksaker, kattmat, etc.)
Så vi hade kanske önskat någon variant där man kan avgränsa lite lättare.
Och en maskin som är lätt att rengöra, tömma.

Vi kommer inom kort flytta till ett nytt (gammalt) hus som vi håller på att renovera just nu.
Och där kommer vi inte ha lika höga trösklar, och då hade drömmen varit något som kan moppa, eller kanske tillochmed tömma sig själv 🤩

Lever med 7 katter, på gård med hästar och höns. Så det blir en del skit.
 
1. Jag värdesätter en robotdammsugare som inte behöver vaktas och underhållas hela tiden. Den ska vara smart, klara sig själv, hitta runt hinder och inte köra fast. Automatisk tömning och laddning är en självklarhet.

2. Som ensam vuxen med två barn och allt vad det innebär, inte minst i form av brist av tid, så hade avlastningen som en robotdammsugare kan erbjuda varit värd mycket.
 
1. Den ska användas i ett fritidshus (vinterbonat) 365 dagar om året då det är trångt och svårt att dammsuga under sängar och övriga möbler.

2. Jag kommer att återrapporta resultat av förbättringar i boendemiljön då det finns allergiker i hushållet som lider av damm och pollenallergi.
 
Redigerat:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Att den är driftsäker och slutför städningen, att underhåll av maskinen är smidigt (rensa borstar och tömma behållare etc). Användarvänlig app. är också ett plus.
2. Med ett hus med två barn (och en katt) så bidrar vi gärna som testpanel. Under tiden den städar är vi gärna ute och leker istället.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. En robotdammsugares egenskaper som vi värdesätter är att den klarar upp både brödsmulor från frun och barnens pärlor som fullständigt missuppfattat att de ska vara på pärlplattan och inte borrandes upp i mina fötter. Särskilt innan morgonkaffet!

Är den dessutom lika smart som vår underbara 5:e klassare och klarar episka mängder hår från vår Raggadoll, och vår söta (men kanske inte lika smarta Chavalier?) – så kommer den bli vår perfekta partner i vårt härliga, händelserika hem.

2. Med ett hem fullt av djur och barn behöver vi en pålitlig städhjälte som fixar allt från hundhår till brödsmulor – så att vi kan fokusera på att leva livet tillsammans.
 
Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst:

Bra moppfuntion. Våran tidigare var en av de första som kom med moppfunktion, vilken var i princip oanvändbar då vattnet bara sakta rann ner på trasan som drogs efter dammsugaren. Gjorde verkligen till eller från och riskerade fuktskada golvet om den fastande/stannade någonstans.

Behållare för tömning. Ett problem vi hade tidigare var att behållaren ofta var full varvid dammsugningen blev helt verkningslös. Hade gärna sett en tömningsstation som man inte behöver tömma flera gånger i veckan.

Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare:

Vi är en barnfamilj med hund, så dammsugaren får alla prövningar med hinder i vägen och hundhår i mattan som den behöver rå på utan att trassla in sig.

Vi är en tekniskt intresserad familj som gillar nya prylar, men vars nuvarande dammsugare efter flera reparationer går på sista versen.

Vi är aktiva i sociala medier och olika forum som detta eminenta forum.
 
D09
1. När det är rent hemma och man glömt att man har den så uppfyller den kraven :)

2. Det kommer ny smuts varje dag ;)
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Jag vill ha en robotdammsugare som dammsuger o moppar. Den ska även vara självtömmande.
Vi har tre katter och två hundar, så en robotdammsugare skulle vara kanon att ha.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det jag värdesätter absolut mest är resultatet, utan ett riktigt bra resultat utan att man måste ingripa, då är appar mm bara sekundärt, är det dock en dammsugare med riktigt bra resultat, tex inga hår kvar i hörnen, inga tassavtryck är kvar, gör jobbet effektivt, då är appar mm ”Nice to have” som kan göra allt så mycket roligare.

2. Testet är gjort med katthår, vi har stor hund så jag vill verkligen se om dammsugaren löser även det och utan att få en massa hundhår som fastnar överallt vilket gör underhållet krångligt. Och även se hur bra moppfunktion som finns som kan fixa tassavtryck och även ta reda på röran runt mat och vattenskål. Sen självklart verifiera att den klarar av vardagssmuts.
 
1:
Jag värdesätter främst den tidsbesparing som en robotdammsugare erbjuder. Med jobb, fru och två aktiva barn i tonåren finns det annat än städning som jag gärna lägger tiden på.
Jag kommer ihåg när min fru var gravid med vår första son och vattnet gick. In till BVC mitt i natten: Hemmskickade p g a att hon inte var öppen nog. Skyndade mig att klippa gräset med gräsklipparen eftersom jag inte visste när jag skulle få nästa möjlighet medans frugan låg inne i sängen med värkar och stönade. Kände en konstig skuldkänsla samtidigt som jag ville göra något produktivt. Kort därefter skaffade vi en robotklippare. Den bästa investeringen jag gjort för fastigheten tror jag. Nu blir det grästrimmer 30 minuter i veckan i stället för klippning + trimmning i 2 h.
Precis så ser jag att en robotdammsugare skulle hjälpa oss. Frita tid från de där vardagliga sysslorna till något viktigare. Att dammsugaren dessutom kan moppa golvet vore ett stort plus då vi har vinylgolv i både badrum och kök som vi måste moppa för hand titt som tätt för att få rent.

2.
Jag gillar att dokumentera saker och ting. Allt från hur en ny cykel får mig att prestera bättre till hur fint det blir med en ny rabatt vid huset.
Jag skulle med andra ord förklara hur mycket lättare vårt vardagsliv blivit tack vare att vi kan fokusera på annat än dammsugning titt som tätt.
 
1 - Att den är självtömmande toppar solklart min lista. Kombon av hund, katt (som leker beachbuggy vid varje toabesök) och ullmattor gör att en vanlig robotdammsugare blir full innan du har hunnit vända dig om. Är den dessutom såpass smart att varken laddkablar, hundsvansar eller kattleksaker riskerar att falla offer för den så är det nog uppskattat av såväl sambo som fyrfotingar.
2 - Varför vi då? Djur, städ-lättja, sambo som sprider laddkablar och strumpor högt och lågt. Allt borgar för en frekvent användning och varierande utmaningar.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det ska såklart va enkelt, jag vill komma hem och känna att det är nystädat. Främst av allt utöver städningen (som ändå känns ganska självklar?) vill jag ha en app som fungerar bra. Vill kunna sätta igång städning om jag glömt det och inte är hemma, dvs den ska inte bara funka när jag är uppkopplad på mitt eget Wi-Fi, och vara enkelt att sätta upp scheman och städningsrutiner. Bäst om den funkar att sätta ihop scenarion, exempelvis om jag lämnar hemmet och sätter på larmet så går dammsugaren fram.

2. Har ändå haft ett gäng och har någonting att jämföra med :) vet vad jag är ute efter och vad jag uppskattar hos en dammsugare.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet kommer att publiceras i testartikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
I mitt hem dammsugas de största och lättaste dammtussarna (läs hundhår) i hörn och vrå, de svårare tussar på mattor och de omöjligt-att-suga- upp-tussar-utan-att-suga-upp-självaste-föremålet rund leksaker, korgar och andra prylar. Jag skulle verkligen vilja se en robotdammsugare som kan ersätta mig i noggrannhet!? Och att den dessutom skulle klara av att moppa golvet så den blänkar låter som en omöjlighet. Men fast jag har annat att göra så uppskattas och önskas alla ovanstående egenskaper i mitt hem.
 
1. Den ska vara enkel att hantera, med tydlig app utan krånglig installation, samt att klara av att ta sig över trösklar och mattor.

2. Är nu inne på min andra robotdammsugare, den första var en, för 6 år sen, lite dyrare som jag blev rätt besviken över, medan den nuvarande, som börjar bli sliten, var en tredjedel av priset och klarar sig bättre. Vore intressant att testa en till och kul att återigen skriva rapport med testresultat som jag tidigare jobbat med.
Efter utvärdering skulle jag lämna vidare till mina föräldrar som inte själva inser hur smidigt det är med robotdammsugare😁
 
P
  1. Förutom det självklara att den utför en av hemmets tråkigaste uppgifter uppskattar jag de dammsugare som både kan suga och moppa. Glänsande golv utan ansträngning och en bra anledning till en kvällspromenad för egen del.
  2. Jag har en dålig vana att gå ut på balkongen barfota. Givet att jag gillar odling och balkongen mer är en djungel än en sittplats är balkonggolvet också mer likt ett stampat jordgolv än ett i betong. Mysigt med växter, men mindre mysigt med fotavtryck i halva lägenheten efter. Jag testar gärna om robotdammsugarna håller vad de lovar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.