G Guja63 skrev:
Jag använder det för att pensla med på ogräs som brett ut sig. Se tidigare inlägg om dosering, fungerar även på vissa invasiva arter.
Jo tog kål på Parkslide med penseltaktiken och det var en bonde som förklarade att det bara behövs små mängder och inget "toksprayande".
 
J jdaniels skrev:
Bumpar denna.

Nån med nått bra alternativ att få tag på idag
Finns att köpa på Blocket just nu.
 
P paralun skrev:
Jo tog kål på Parkslide med penseltaktiken och det var en bonde som förklarade att det bara behövs små mängder och inget "toksprayande".
Hur mycket spädde du ut glyfosatet vid pensling?
 
S Smooth skrev:
Hur mycket spädde du ut glyfosatet vid pensling?
Mycket kort så får bönderna glyfosatet i koncentrerad pulverform som man får blanda, har ingen aning angående i vätskeform.
 
P paralun skrev:
Mycket kort så får bönderna glyfosatet i koncentrerad pulverform som man får blanda, har ingen aning angående i vätskeform.
Ok, tack.

Någon annan som vet dosering vid pensling av parkslide?
 
Går att beställa från Finland. Inte bästa priset dock.
360 Gly 20 liter runt 1900:- och 800:- i frakt.
 
Jag har beställt från fruugo i pulverform. Funkat hur bra som helst. Och otroligt billigt, kostar en tiondel av att köpa en dunk Roundup när det fanns med glyfosat.
 
Cykologen Cykologen skrev:
Jag har beställt från fruugo i pulverform. Funkat hur bra som helst. Och otroligt billigt, kostar en tiondel av att köpa en dunk Roundup när det fanns med glyfosat.
Hej och tack för tips. Vad skall man söka på? Eller har du kanske en länk till den produkt som du köpte?
 
Bumpar detta, är också intresserad
 
S
S Smooth skrev:
Hur mycket spädde du ut glyfosatet vid pensling?
Läs om spädning och applicering i mitt dokument om parkslide. https://bit.ly/parkslide
Spädningsgraden är egentligen ointressant. Det viktiga är att får en lagom dos per kvadratmeter.

I dokumentet finns även information om giftfria bekämpningsmetoder.

Vårt samhälle tar genvägar genom att välja kemikalier istället för att välja naturliga metoder. En bekant till mig har tjatat till sig läkemedel för att minska risken för blodproppar eftersom han vet att han rör sig för lite och väger för mycket. Han är fullt medveten om att det hade varit betydligt bättre för hälsan att ta en promenad om dagen, men det är ju enklare med en tablett.
På liknade sätt tycker jag det är en onödig genväg att välja glyfosat annat än i extrema fall.
 
  • Gilla
JSten
  • Laddar…
Claes Sörmland
S STB skrev:
Läs om spädning och applicering i mitt dokument om parkslide. [länk]
Spädningsgraden är egentligen ointressant. Det viktiga är att får en lagom dos per kvadratmeter.

I dokumentet finns även information om giftfria bekämpningsmetoder.

Vårt samhälle tar genvägar genom att välja kemikalier istället för att välja naturliga metoder. En bekant till mig har tjatat till sig läkemedel för att minska risken för blodproppar eftersom han vet att han rör sig för lite och väger för mycket. Han är fullt medveten om att det hade varit betydligt bättre för hälsan att ta en promenad om dagen, men det är ju enklare med en tablett.
På liknade sätt tycker jag det är en onödig genväg att välja glyfosat annat än i extrema fall.
Det naturliga är smärta, att lida och dö.

Vi ska vara mycket tacksamma för att vi förstår kemin och biokemin så bra så att vi kan leva i det goda samhälle med det goda liv som vi har i i dag.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
G Guja63 skrev:
[länk]
Godkänner de ordrar utanför Polen? Kan inte se att man kan ange land vid utcheckningen.
 
Jag köpte här för någon månad sedan. https://www.ebay.de/itm/295484095279
Gick fint i alla fall även om det blir lite kostsamt. Om det verkligen är glyfosat vet jag ju inte (står ju det på och allt ser autentiskt ut) men parksliden dör i alla fall snabbt när man penslar på.
 
  • Gilla
Zevv
  • Laddar…
N nombz skrev:
Jag köpte här för någon månad sedan. [länk]
Gick fint i alla fall även om det blir lite kostsamt. Om det verkligen är glyfosat vet jag ju inte (står ju det på och allt ser autentiskt ut) men parksliden dör i alla fall snabbt när man penslar på.
Du bör känna det på doften, ganska lätt att känna igen om man vet hur "äkta vara" ska lukta. Lite svagt limaktig doft, inte direkt stickande men ändå som en kemikalie.
 
  • Gilla
nombz
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.