Hej,

Vill kunna styra två lampor från två ställen med två stycken plejd dim-01 och två stycken renova kron strömställare (2 vipor) med impulsfjädrar.

Det finns mellantrådar dragna mellan platserna för strömställarna (visade som svart och röd på schemat nedan, enda pennorna jag hade)

Har ritat upp ett kopplingsschema nedan men är osäker på hur mellan trådarna ska kopplas, ser detta rätt ut? Om inte tar jag väldigt gärna en förklaring på varför så jag kan lära mig.

Handritat kopplingsschema med blå, röd och svart penna, visar två Plejd dim-01 enheter, två Renova strömställare och kopplade lampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stort tack!
 
De dubbla "L" & "N" som matar var sin Plejd, var kommer de ifrån? Är det från två olika säkringar?
 
Demmpa Demmpa skrev:
De dubbla "L" & "N" som matar var sin Plejd, var kommer de ifrån? Är det från två olika säkringar?
De är ifrån samma säkring båda två
 
Redigerat:
Vad finns idag och hur är det kopplat?

Funktionsmässigt sett så ser det ut att vara rätt ritat.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vad finns idag och hur är det kopplat?

Funktionsmässigt sett så ser det ut att vara rätt ritat.
Har precis renoverat, så idag finns inget, dock en elektriker som dragit alla kabel osv, inget jag pulat med själv. Ska bara sätta dit strömställare och plejd
 
Hur var det planerat från början?
Vilken styrning mm var planerat från början?

Någon plan måste ha funnits eftersom dosor, slang & tråd är draget.

Hur är allt draget idag?
Hur går trådarna mellan de olika dosorna?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Hur var det planerat från början?
Vilken styrning mm var planerat från början?

Någon plan måste ha funnits eftersom dosor, slang & tråd är draget.

Hur är allt draget idag?
Hur går trådarna mellan de olika dosorna?
Sry, jag som missförstod, det är planerat för att styras med Plejd och två st. dubbeltrapp.

Det är framdraget enligt följande:

Vardagsrums dosa: Nolla (blå), Fas (Brun) Tändtråd till vardagsrums lampa (orange), mellantråd till köksö dosan x2 (svart och vit)

Köksö dosa: Nolla (blå), Fas (Brun) Tändtråd till köksö lampa (orange), mellantråd till köksö dosan x2 (svart och vit)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.