Hej

Verkar ha en fladdermus/fågel på besök nattetid i mitt ventilationssystem. Vaknat 2 nätter i rad och det har krafsats i ungefär 10min sedan blivit knäpptyst. Bifogar film med ljud. Vad tror ni? Ser ingen åverkan utifrån eller inifrån när jag lyser med ficklampa. Låter inget dagtid.

 
När låter det? Precis när det har blivit mörkt? Jag gissar att det är en fladdermus som dagtid sover i ventilationen och som ger sig ut att jaga när det blir mörkt och att det är när djuret klättrar ut som du hör.
 
Vi trodde att vi hade möss i väggen som lät sådär. Tog hem Anticimex som sprejade in gift. Sen låg det 10 döda fladdermöss på gräsmattan. Killen från AC blev lite blek när han insåg sitt brott 🫣
 
  • Wow
Henningelvis
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
När låter det? Precis när det har blivit mörkt? Jag gissar att det är en fladdermus som dagtid sover i ventilationen och som ger sig ut att jaga när det blir mörkt och att det är när djuret klättrar ut som du hör.
02:30 vaknade vi inatt av ljudet. Ska skruva av takkåpan i veckan och se om jag ser något mera.
 
Flöjten5 Flöjten5 skrev:
Vi trodde att vi hade möss i väggen som lät sådär. Tog hem Anticimex som sprejade in gift. Sen låg det 10 döda fladdermöss på gräsmattan. Killen från AC blev lite blek när han insåg sitt brott 🫣
Jo de är inte möss iallafall 😊 Låter bara en kort stund. Förhoppningsvis är den inte alltför långt ner i trumman.. ska skruva av takkåpan o kolla i veckan. Då är de förmodligen fladdermus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.