Hey,
Jag har lite takpannor övers från ett takbyte.
Det verkar vara svårt att sälja - är där ingen som tränger ett väldig billigt tak till ett litet projekt vedbod eller attefallshus eller något ? :)
Känns helt fel att skulle köra allt på tippen…

Det är fina takpannor från tyska Wienerberger - model Keramic Alecta 10

https://www.wienerberger.se/produkter/taktegel/taktegel/alegra-10-svart-aedelengoberad.html

Typ komplett för ungefär 20m2 med båda nockpannor och dubbelvingade för avslutning.
170 normala + 50 dubbelvingade (11-12/m2) och 10 nockpannor (3/meter)

’Symbolisk’ pris på 500 kr för det hela.
 
  • Två svarta takpannor, modell Keramic Alecta 10 från Wienerberger, ligger på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pall med staplade takpannor av modellen Keramic Alecta 10 från tyska Wienerberger, inkluderande både normala och dubbelvingade pannor samt nockpannor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning med svarta takpannor från Wienerberger, modell Keramic Alecta 10, på en altan med trävägg och räcke i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två stycken takpannor av modellen Keramic Alecta 10 från Wienerberger ligger på trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Sälj inte allt, spara en del för framtida reparationer...
 
  • Gilla
Intet och 5 till
  • Laddar…
Jag berättade för min lokala bygghandel där jag köpt pannorna, att jag nästan hade en pall över, och om nån annan skulle köpa sådana pannor, kunde bygghandeln kontakta mig.
Pannorna levererades inte av handlaren, utan till mig från fabrik.
Det ringde efter 3 veckor och köpte tillbaka mina pannor för -25% av priset och hämtade de med lastbil dagen efter.
Smidigt tyckte jag, men jag kanske hade tur, och som sagt en mindre lokal bygghandel.
 
  • Gilla
Gaasedal och 2 till
  • Laddar…
jag lämnade tillbaka överblivna pannor och fick pengarna tillbaka. Beijer
 
  • Gilla
Gaasedal
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
Sälj inte allt, spara en del för framtida reparationer...
Tack för tipset - jag har sparat lite - men nästan två paller känns som lite väl mycket😂
 
Isakare Isakare skrev:
Jag berättade för min lokala bygghandel där jag köpt pannorna, att jag nästan hade en pall över, och om nån annan skulle köpa sådana pannor, kunde bygghandeln kontakta mig.
Pannorna levererades inte av handlaren, utan till mig från fabrik.
Det ringde efter 3 veckor och köpte tillbaka mina pannor för -25% av priset och hämtade de med lastbil dagen efter.
Smidigt tyckte jag, men jag kanske hade tur, och som sagt en mindre lokal bygghandel.
Hey:)
Tack för tipset, och va härligt att du fick möjlighet att sälja tillbaka. - tyvärr så är dessa pannor köpt utomlands - så det blir för dyrt att skicka tillbaka ;)
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
I Intet skrev:
jag lämnade tillbaka överblivna pannor och fick pengarna tillbaka. Beijer
Hey, tyvärr har jag köpt utomlands - så det blir för dyrt att skicka tillbaks…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.