Hej!
Har tagit bort en gammal plastmatta från mitt golv som nu är helt grått av främst lim från gammal plastmatta men även en del smuts.

Hur hade ni gjort för att få golvet att se bra ut?

Ytan är endast 3-4m2. Jag har fiskbensparkett även i andra rum men dessa ska INTE behandlas/slipas men vill att de ska var så lika varandra som möjligt.

Eftersom ytan är så liten funderade jag på att slipa ner golvet med antingen en bandslip eller en planslip. Hur mycket träskikt måste vara kvar för att det ska gå bra att slipa och hur mäter jag detta? :)
 
  • En gammal plastmatta delvis borttagen från ett golv med fiskbensparkett, där en katt går över ytan täckt av lim och smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått golv belagt med limrester och smuts från borttagen plastmatta, med synlig kant av fiskbensparkett i trä vid kanten av bilden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Du märker när du slipar för mycket. Och ändå är golvet uttjänt.

Ser ju inte allt för illa ut. Hade gått över med 80- och 120-papper med en rotex eller vettig excenter, sedan lackat eller oljat eller vaxat eller vad nu andra golvet är behandlat med.
 
  • Gilla
ChristofferAxelsson92
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Du märker när du slipar för mycket. Och ändå är golvet uttjänt.

Ser ju inte allt för illa ut. Hade gått över med 80- och 120-papper med en rotex eller vettig excenter, sedan lackat eller oljat eller vaxat eller vad nu andra golvet är behandlat med.
Tack för svar! tror du det blir bra med en handhållen excenterslip?
 
D
Jag tror det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.