Ja, det här är ju inte i nivå med era projekt men men...
Fick över en massa björkträ efter att vi kapade ner en på gården, hittade en gammal hängmatta så tänkte fixa en hängmatta för sommarens sista veckor åt dottern.
MEN jag har vridit och vänt, sågat och surrat men blir inte klok så behöver er hjälp.

Jag har gjort 2st "tripods" och sen hängmattan emellan. Fäst ett rep som går ner i backen på respektive tripod. Den är ostadig som s*tan och tippar när man lägger sig i den (alltså dottern som är 12 år, inte jag med mina 110KG haha).

Hur ska jag tänka och göra? Hur ska tripodsen stå? Vart ska hängmattan fästas? Är det ens möjligt?
Är som sagt ett väldigt enkelt projekt men men, ni verkar grymma på allt så jag chansar att kolla
 
  • Hängmatta mellan två hembyggda stativ ("tripods") av björkgrenar med blått rep som stöd, placerad på en gräsmatta framför en häck.
Du måste låta linan till hängmattan gå ned i marken bortanför tripodsen på båda sidorna , de kan aldrig hålla sidolast utan bara lyfta.
 
  • Gilla
potatomaster
  • Laddar…
T topmount skrev:
Du måste låta linan till hängmattan gå ned i marken bortanför tripodsen på båda sidorna , de kan aldrig hålla sidolast utan bara lyfta.
Tack! Haha och om du skulle "dumma ner" svaret så jag verkligen förstår?
 
P potatomaster skrev:
Tack! Haha och om du skulle "dumma ner" svaret så jag verkligen förstår?
Längre lina, låt den gå via tripods och den ska den fästas i marken bortom resp. tripod.
 
  • Gilla
potatomaster
  • Laddar…
Tänk tältpinne i marken.
 
  • Gilla
potatomaster
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.