Hej,

Ska äntligen ta tag i att lägga klinker i farstun som vi byggde för 6 år sedan, är en gjuten isolerad betongplatta på 5kvm.
Då det har blivit fördröjt att lägga klinkern så länge så måste man vad jag förstår fixa till ytan först för att få bra vidhäftning.

Läst olika förslag men då rört målade golv, etc här är det obehandlad betong som blivit utsatt för allt som man kan dra in under skorna genom årstiderna, men antar jag behöver tvätta med avfettning och sedan slipa det men räcker det att rugga upp ytan med typ stålborste eller behöver man köra med diamantskiva i sliprondellen för att få bort den där betonghuden som alltid nämns?

Då jag är lite lite lat så önskar jag förslag på enklast möjliga så jag äntligen kan få detta i land för husfriden så att säga. 😉
 
Är det glättad blank betong så hade jag slipat över den lite lätt bara och sen primer och lägga plattorna.

Är den matt och suger åt sig primern hade jag bara dammsugit och primat.
 
  • Gilla
redep
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Är det glättad blank betong så hade jag slipat över den lite lätt bara och sen primer och lägga plattorna.

Är den matt och suger åt sig primern hade jag bara dammsugit och primat.
Ok, då ska jag testa lite med primern först på de ställen som varit mest utsatta först och se hur det suger och ifall jag slipper att slipa, tack.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.