Har haft dessa flätade korgar som inredning för mössor och handskar i några år. Behövde tvätta en av korgarna och tvättmaskinen fylldes av ett vitt pulver/sand. Korgen var helt platt efter tvätten. Jag försökte se vad som är i flätan på en otvättad korg. Det ser ut att vara någon typ av bomull eller liknande material med trådar. Trycker jag igenom en tandpetare så är det ett vitt pulver på tandpetaren.

Någon som har varit med om liknande och vet vad för pulver som fyller min tvättmaskin?

Vit flätad korg dekorerad med bruna bollar, placerad på ett mörkgrått golv i förgrunden. I bakgrunden syns en skohylla och en plastpåse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det ser inte ut som något maskintvättningsbart alls. Pulvret är förmodligen färg från korgen. Oklart vad du menar med att tvättmaskinen fylldes av detta pulver. Finns det något kvar så kör ett rengöringsprogram för tvättmaskinen, borde återställa ordningen inför kommande tvättar av mera vanligt slag.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Det ser inte ut som något maskintvättningsbart alls. Pulvret är förmodligen färg från korgen. Oklart vad du menar med att tvättmaskinen fylldes av detta pulver. Finns det något kvar så kör ett rengöringsprogram för tvättmaskinen, borde återställa ordningen inför kommande tvättar av mera vanligt slag.
Nej den skulle nog inte tvättas i maskin. Pulver kanske var dåligt förklarat men det var ungefär som att man hällt i 2dl vit sand i tvättmaskinen efter att tvätten var klar. Tyckte det kändes konstigt då det står att korgen ska vara gjord av bomull och polyester, och ville därför höra om någon hade en idé om vad det kunde vara. Kanske finns något material som är vanligt att man fyller dessa textilrep med för att ge dem stadga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.