Hej! Jag flytspacklade min lägenhet för några veckor sedan och planerar att lägga stavparkett på ytan. Tyvärr blev flytspacklet inte helt jämnt, och det finns vissa ojämnheter på cirka 1-3 mm på några ställen. Är det möjligt att lägga parkett direkt på detta, eller behöver jag använda ett finare flytspackel för att få ytan helt slät?

Alla svar hjälper!👍😄
 
  • Ojämn yta av flytspackel på golv i en lägenhet, ett verktyg används för att mäta ojämnheter nära en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt lager av flytspackel på ett golv nära en vägg med grå sockellist, viss ojämnhet och textur syns på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flytspacklad yta med vissa ojämnheter och en rätskiva som visar nivåskillnader mellan 1-3 mm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
R
Du kan märka upp dom djupaste svackorna och lägga några lager lumpapp i dom när du lägger golvet 1-2mm är ingett o bry sig om..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du kan märka upp dom djupaste svackorna och lägga några lager lumpapp i dom när du lägger golvet 1-2mm är ingett o bry sig om
R Rejäl skrev:
Glömde å skriva detta i första inlägget men det är ett stav parkett så kommer limma det å dom kanske det inte funkar med lumpapp?
 
R
Ja då funkar det inte bara vid flytande läggning, då behöver du spackla.,
 
R Rejäl skrev:
Ja då funkar det inte bara vid flytande läggning, då behöver du spackla.,
Kan man flytspackla ett lager på bara 5 mm, eller är det för tunt för att få det jämnt? Vilket flyt spackel är bästa att använda i denna situation som är fint å inte torkar för snabbt?
 
R
K Koppen73 skrev:
Kan man flytspackla ett lager på bara 5 mm, eller är det för tunt för att få det jämnt? Vilket flyt spackel är bästa att använda i denna situation som är fint å inte torkar för snabbt?
Jag skulle bara lagt i svackorna kanske handspackel är lättare för dig..
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag skulle bara lagt i svackorna kanske handspackel är lättare för dig..
Ja jag funderade på det ett tag med, men börja fundera på flytspackel för det var en ojämnhet som var ganska lång så hade nog blivet svår att spackla. Men om jag nu spacklar för hand, borde det gå att spackla direkt på golvet eller borde jag prima d delar som ska spacklas?
 
R
Prima..
 
Jag hade nog stockat ut svackorna med handspackel om det bara är på ett par ställen
 
Jonis.F Jonis.F skrev:
Jag hade nog stockat ut svackorna med handspackel om det bara är på ett par ställen
Ja, jag gjorde det igår kväll, så får jag se hur det ser ut när jag kommer hem. 👍 Om det inte blir bra får jag nog flytspackla med Weber 4031 Superflow. 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.