YEEEEEEESSSS!
Semestern har varit en av de sämre, men jag har iaf haft tur med vädret 🙂
Först 2 veckor på östra Gotland, det öste i Visby, det var översvämning i Slite, Hoburgsgubben blev dränkt medans vi satt och undrade var regnet tog vägen.
När jag åkte av båten i Visby var det bara 19 grader mot 24 i Nynäs, väl framme på andra sidan var det 26.
Nästan alla kvällar var varma och inte fuktiga som de normalt är på östra sidan, så fort solen börjar gå ner blir det annars kallt som satan.
Var o badade i havet, 23,5 grader när Kallis i Visby rapporterade 14 grader.

Sen kommer man hem, det rapporteras om regn o översvämningar runt om i landet, även runt i Stockholm, men hos mig kommer det inget. Fick en skur, 5 mm på 3 minuter mitt på dagen, en timme senare åker jag ut med båten, då är det 29 grader, blir sen en ljummen kväll och tropisk natt.
Min närmaste väderstation har varit med på topp 10 varmast i Sverige alla dagar, ändå har det inte varit så där överdrivet varmt, utan 25-28 grader

Pratade just med en bekant och frågade hur semestern varit, de har åkt runt i husbil "Jo tack, vi har träffat alla regnväder som fanns i detta land"

Så YEEEEESSSSS för semestervädret 2024 för 2023 var det tvärs om.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 7 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
YEEEEEEESSSS!
Semestern har varit en av de sämre, men jag har iaf haft tur med vädret 🙂
Först 2 veckor på östra Gotland, det öste i Visby, det var översvämning i Slite, Hoburgsgubben blev dränkt medans vi satt och undrade var regnet tog vägen.
När jag åkte av båten i Visby var det bara 19 grader mot 24 i Nynäs, väl framme på andra sidan var det 26.
Nästan alla kvällar var varma och inte fuktiga som de normalt är på östra sidan, så fort solen börjar gå ner blir det annars kallt som satan.
Var o badade i havet, 23,5 grader när Kallis i Visby rapporterade 14 grader.

Sen kommer man hem, det rapporteras om regn o översvämningar runt om i landet, även runt i Stockholm, men hos mig kommer det inget. Fick en skur, 5 mm på 3 minuter mitt på dagen, en timme senare åker jag ut med båten, då är det 29 grader, blir sen en ljummen kväll och tropisk natt.
Min närmaste väderstation har varit med på topp 10 varmast i Sverige alla dagar, ändå har det inte varit så där överdrivet varmt, utan 25-28 grader

Pratade just med en bekant och frågade hur semestern varit, de har åkt runt i husbil "Jo tack, vi har träffat alla regnväder som fanns i detta land"

Så YEEEEESSSSS för semestervädret 2024 för 2023 var det tvärs om.
Bor i Nynäshamn kommun och jag kan säga precis tvärtom mot dig. Sämsta j.vla semestervädret så långt tillbaka som jag kan komma ihåg. Badat 2ggr på hela sommaren. Innan semestern. Började regna så fort vi kom hem på fredagskvällen och fortsatte med storm, sol, regn, mer storm, mer regn, lite sol, mer regn osv osvbrutet. Inte en enda dag gick det att hänga ut tvätten. Men naturen är glad iaf så yeeeeeees för det åtminstone 😂
 
YEES!
De senaste fyra veckorna har bjudit på fyra veckor riktigt bra väder. Ömsom sol, värme, moln och några dagar regn. Ett lagom svenskt sommarväder.

Kort sagt, en bra semester med lika delar avkoppling och pyssel med hus och trädgård.
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
YEEEEEEESSSS!
Semestern har varit en av de sämre, men jag har iaf haft tur med vädret 🙂
Först 2 veckor på östra Gotland, det öste i Visby, det var översvämning i Slite, Hoburgsgubben blev dränkt medans vi satt och undrade var regnet tog vägen.
När jag åkte av båten i Visby var det bara 19 grader mot 24 i Nynäs, väl framme på andra sidan var det 26.
Nästan alla kvällar var varma och inte fuktiga som de normalt är på östra sidan, så fort solen börjar gå ner blir det annars kallt som satan.
Var o badade i havet, 23,5 grader när Kallis i Visby rapporterade 14 grader.

Sen kommer man hem, det rapporteras om regn o översvämningar runt om i landet, även runt i Stockholm, men hos mig kommer det inget. Fick en skur, 5 mm på 3 minuter mitt på dagen, en timme senare åker jag ut med båten, då är det 29 grader, blir sen en ljummen kväll och tropisk natt.
Min närmaste väderstation har varit med på topp 10 varmast i Sverige alla dagar, ändå har det inte varit så där överdrivet varmt, utan 25-28 grader

Pratade just med en bekant och frågade hur semestern varit, de har åkt runt i husbil "Jo tack, vi har träffat alla regnväder som fanns i detta land"

Så YEEEEESSSSS för semestervädret 2024 för 2023 var det tvärs om.
Det är VÄLDIGT dålig mottagning nu! 😂
 
4774 4774 skrev:
Bor i Nynäshamn kommun och jag kan säga precis tvärtom mot dig. Sämsta j.vla semestervädret så långt tillbaka som jag kan komma ihåg. Badat 2ggr på hela sommaren. Innan semestern. Började regna så fort vi kom hem på fredagskvällen och fortsatte med storm, sol, regn, mer storm, mer regn, lite sol, mer regn osv osvbrutet. Inte en enda dag gick det att hänga ut tvätten. Men naturen är glad iaf så yeeeeeees för det åtminstone 😂
Du ser, 5-6 mil fågelvägen.
En metrolg förklarade de olika väder zonerna i Stockholms län på TV för några år sen.
Vid lågtryck från mer syd än väst får Södertörn ofta stora mängder nederbörd, vatten sugs upp från havet och släpps ner när det kommer in över land.
Mer västliga lågtryck suger vatten från Mälaren och släpper ner det i norrort.
Jag som bor på en ö i Mälaren klarar mig ofta.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Det är VÄLDIGT dålig mottagning nu! 😂
Vadå ?? Mina kollegor i Götet har rapporterat skaplig väder......men det kanske är med Göteborgsmått mätt 😉
 
  • Haha
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det innebär bara att det inte regnat underifrån.
 
  • Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
Du ser, 5-6 mil fågelvägen.
En metrolg förklarade de olika väder zonerna i Stockholms län på TV för några år sen.
Vid lågtryck från mer syd än väst får Södertörn ofta stora mängder nederbörd, vatten sugs upp från havet och släpps ner när det kommer in över land.
Mer västliga lågtryck suger vatten från Mälaren och släpper ner det i norrort.
Jag som bor på en ö i Mälaren klarar mig ofta.
Jag vet 😀. Är uppvuxen på Södermalm och flyttade sedan till Årsta för lugnets skull. Så småningom flyttade vi för 9 år sedan hit till Stutby. Även denna gång för lugnets skull och den fria naturen.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
YEEEESSSS!
Ringde upp en ny kund igår och meddelade att jag kommer kl 9.
Du, sa kunden, drick inget kaffe innan du kommer, vi har Sveriges godaste kaffe.
Får nog hålla med, var bland det godaste kaffe jag druckit ☕🙂
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dilato och 10 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
YEEEESSSS!
Ringde upp en ny kund igår och meddelade att jag kommer kl 9.
Du, sa kunden, drick inget kaffe innan du kommer, vi har Sveriges godaste kaffe.
Får nog hålla med, var bland det godaste kaffe jag druckit ☕🙂
Nyfiken 😉 Vad var det för kaffe?
 
4774 4774 skrev:
Nyfiken 😉 Vad var det för kaffe?
Tyvärr inte en aning, hade brottom iväg och fick en mugg i handen när jag gick.
 
4774
Isakare Isakare skrev:
Tyvärr inte en aning, hade brottom iväg och fick en mugg i handen när jag gick.
Synd. Det var inte det där som är gjort på apskit då? Eller vilket djur det nu var 😂
 
  • Haha
Isakare
  • Laddar…
Kopi luwak Det är palmårdar som gör smaken med baken...
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
4774
B bryggstun skrev:
Kopi luwak Det är palmårdar som gör smaken med baken...
Mårdar? Äter de kaffebönor? Nu lärde du mig något nytt så Tack 😀👍
 
Kan man stoppa in bönor bakvägen för samma smak? Frågar åt en vän
 
  • Gilla
  • Haha
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.