S
Jo jag förstår syftet med låssprinten, men visst fasen är den så den ger med sig när man pressar fast dämparen över kulan. Har iaf inte plockat lös de vid montering under åren och bilar. Bara pressa dit med hjälp av en tång.
 
  • Gilla
dilemma
  • Laddar…
Fairlane
S Sernando skrev:
Jo jag förstår syftet med låssprinten, men visst fasen är den så den ger med sig när man pressar fast dämparen över kulan. Har iaf inte plockat lös de vid montering under åren och bilar. Bara pressa dit med hjälp av en tång.
Du menar att det går att bara trycka på med hjälp av en tång?
Det kanske faktiskt fungerar. Tanken slog mig aldrig och jag svor duktigt över denna.

Närbild av en cylindrisk svart del som tillhör en rörkoppling eller kran.
 
Hmmmm….
Nu när ni säger det - använde en tång för att trycka dit dämparen på kulan men det låter väldigt självklart att fjädern ska sitta kvar vid montering. Väldigt självklart…
Men vi kan väl ändå enas om att konstruktören är en sadist, snälla?
 
  • Haha
Fairlane
  • Laddar…
S
Jag ska ju inte svära på att det går, men... Jag kan inte minnas att jag har tagit bort låsningen, annat än vid demontering 🙈
 
Fairlane
S Sernando skrev:
Jag ska ju inte svära på att det går, men... Jag kan inte minnas att jag har tagit bort låsningen, annat än vid demontering 🙈
FAAAAN, kunde du inte sagt det när jag kröp runt i bilen förra sommaren? 😉😉😂😂
 
  • Haha
dilemma
  • Laddar…
Jag har inte stött på den där varianten som är på dom nya dämparna men annars så håller jag med Sernando att dom brukar gå att bara trycka dit med fjädern monterad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.