Jag hade tänkt att använda Renova 2-knapps kron brytare ihop med Hue Smart Wall Module. Jag lyckas på något sätt inte koppla detta så att HUE känner av knapp tryckningarna.
Illustration av en dubbel väggströmbrytare och en smart modul med texten "Verifying your wall switch module... Please press or switch the buttons on your device a couple of times.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det någon som har en känsla för om jag har kopplat helt galet eller om det finns något med denna switch som gör att det inte kan funka Anslutna kablar mellan en Renova 2-knapps kronbrytare och en Philips Hue Smart Wall Module på ett svart underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning för Schneider Electric Renova 2-knappskronbrytare med teknisk ritning och specifikationer, liggandes på ett mörkt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Skulle i så fall vara att modulen inte gillar att du lagt ihop dom två gula trådarna, i manualen ser det ut som att det är dom två vita som ska ligga ihop.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Skulle i så fall vara att modulen inte gillar att du lagt ihop dom två gula trådarna, i manualen ser det ut som att det är dom två vita som ska ligga ihop.
Hade så från början och bytte tillbaka till det nu men ingen skillnad tyvärr
 

Bästa svaret

Du kanske behöver en dubbeltrapp istället för en kron?
 
Tolkar manualen som att plint 1 och 3 ska läggas ihop, i ditt fall under "L".
Funkar det inte så testa med att lossgöra trådarna och koppla ihop dom manuellt utan att strömbrytaren är inblandad.
Illustration av en installationsmanual som visar hur plintar 1 och 2 ska kopplas till en enhet med tillhörande kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tomas_12345
  • Laddar…
E etompau skrev:
Tolkar manualen som att plint 1 och 3 ska läggas ihop, i ditt fall under "L".
Funkar det inte så testa med att lossgöra trådarna och koppla ihop dom manuellt utan att strömbrytaren är inblandad.
[bild]
Har provat på detta sätt också och det fungerar fortfarande inte
 
Byte till en dubbeltrapp istället och då funkade allt direkt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.