Jag bygger en friggebod som ska vara ha underhållsvärme vintertid och värmas upp då och då under vintern. Syftet är ett extra sovrum när gäster kommer på besök.
Ska nu isolera och sätta ångspärr.

Tänkte sätta upp liggande panel direkt på reglarna. Men funkar det att spika panel när ångspärren då blir punkterad på så många ställen?

Inser nu i efterhand att jag kanske skulle satt ytterligare regel för att få ut elen och där med kunnat spika i den yttre regeln. Men nu är elen dragen så frågan är om det är ok att spika panelen som tänkt, direkt på reglarna och där med punktera å spärren?
 
  • Isolerad vägg med reglar och inbyggd elledning i en friggebod under byggnation, väntar på uppsättning av ångspärr och panel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Eftersom ångspärr oftast häftas upp så görs ju hundratals hål i vanliga fall också så jag ser inte problemet.
 
  • Gilla
Möla76
  • Laddar…
Inget problem, bara köra på. Tänk dom som sätter gips rakt på plasten hur många hål blir det inte så?
 
  • Gilla
Möla76
  • Laddar…
Totte_S
Behövs ingen ångspärr heller vid sällananvändning med låg tillförsel av fukt, så om det blir hål spelar det ingen roll. Jag använder bara yttre vindtät som är diffussionsöppen.
 
  • Gilla
Möla76
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.