Undrar vad som är en rimlig kostnad för att få golvvärme även i garaget på mitt nybygge. Garaget är ihopbyggt med huset och har 40 kvm grundyta. jag har fått ett pris på 8000 av rörkrökarn. I priset ingår slang, infästning, reglering, förläggningskostnad, samt injustering. Jag tycker att detta är låter lite dyrt och att 5000 vore mer rimligt. Vad tycker ni?
 
Låter ju skitbilligt tycker jag. Ska han alltså fräsa ner slangar i befintlig platta eller är det bara inkoppling av detta vi snackar om för isf är det ju mer rimligt med 5 lök.
 
Plattan är inte gjuten än. Han ska dit och göra golvvärmen till övriga huset så det handlar bara om en komplettering till det andra.
 
Jag gav 8000 för materialet till en platta på ca 90m2, tiden för att lägga, montera och justera är nog inte att förakta.
Jag tycker inte att det låter dyrt, och 5000.. får du det så har du nog lyckats bättre än få ;-)
 
bara slå till billigare kan du inte få om du inte gör det själv
 
Instämmer! Enbart mitt material till golvvärmen i garaget kostade 5500 kr. Visst tjänar rörisen bra på det jobbet, men det är inte något ockerpris.
 
Låter fullt rimligt med 8 000 kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.