Hej!
Vad är det svarta röret som sticker upp ur golvet/plattan i hörnet? Jag gissar att det går till avloppet, även om det inte luktar något från det. Dammsög förut och satte dammsugaren över, då stod det upp en liten fontän ur det 😅. Kopparröret är inkommande vatten efter mätaren, som går ner i plattan där.

Huset byggt 1970, platta på mark.
 
  • Ett kopparrör med en kran och ett svart rör som sticker upp från golvet i ett hörn av ett rum. Bakgrunden är en skiva och en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hylman skrev:
Hej!
Vad är det svarta röret som sticker upp ur golvet/plattan i hörnet? Jag gissar att det går till avloppet, även om det inte luktar något från det. Dammsög förut och satte dammsugaren över, då stod det upp en liten fontän ur det 😅. Kopparröret är inkommande vatten efter mätaren, som går ner i plattan där.

Huset byggt 1970, platta på mark.
Vatten till trädgård?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vatten till trädgård?
Nä det tror jag inte. Vatten till ena utkastaren går i det övre kopparröret som försvinner rakt upp ur bild.
 
H Hylman skrev:
Nä det tror jag inte. Vatten till ena utkastaren går i det övre kopparröret som försvinner rakt upp ur bild.
Är det ett 20mm plaströr?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Är det ett 20mm plaströr?
Ja precis, 20mm innerdiameter.
 
Gammal brunn?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Gammal brunn?
Jag vet inte vad det skulle vara för brunn? Vi har kommunalt vatten (villaområde) och allt på bilden är väldigt säkert original, inkl plastmattan.
 
Vatten till garaget?
 
Demmpa Demmpa skrev:
Vatten till garaget?
Nej vi har inget vatten där, i ofs utkastare på andra sidan huset också. Men jag har svårt att se att det skulle vara vatten under tryck i ett öppet rör. Då hade det ju sprutat ut.

Skulle det kunna vara så enkelt att det går till avloppet, men att det är en böj/vattenlås på det, som gör att där står vatten, men inte luktar avlopp?
 
Det jag menade med "vatten till garaget" är att det kanske är förberett med slang till garaget så att det enkelt går att få vatten dit.
 
Rickard.
En trasa och kompressor med blåsmunstycke så kan du spåra, att det skulle vara kopplat till avloppet är rätt osannolikt.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det jag menade med "vatten till garaget" är att det kanske är förberett med slang till garaget så att det enkelt går att få vatten dit.
Aha, ja det skulle kanske vara möjligt. Men konstigt i så fall att det står vatten i det nu?
 
Rickard. Rickard. skrev:
En trasa och kompressor med blåsmunstycke så kan du spåra, att det skulle vara kopplat till avloppet är rätt osannolikt.
Det står ju alltså vatten i det nu, men bra ide!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.