Har idag dragit begränsningskabel etc för vår nya robotgräsklippare, en Gardena Minimo. Men, för att parkoppla den med appen behöver jag en pinkod som ska ha kommit med dokumentationen som följde med gräsklipparen. Problemet är att jag har letat ihjäl mig, jag hittar ingen pinkod någonstans bland det som kom med. Jag har inte heller fått något från butiken vid köp (Hornbach) eller per mail när jag registrerade den.

Så, min fråga är: vart/på vilket sätt fick ni er Pinkod vid köp av en Gardena robotgräsklippare? Väldigt tacksam för svar!

(Får lägga ett ärende om ny pin hos Gardena i värsta fall men vill höra med någon som äger en om det kanske är jag som missar något).
 
PIN-koden består av de fyra knapparna på klipparen.
Från fabrik är PIN-koden enl. manualen (A, B, C, D)

Illustration av hur man anger PIN-koden för en robotgräsklippare med hjälp av fjärrkontrollens fyra knappar märkta A, B, C och D enligt manualen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
E etompau skrev:
PIN-koden består av de fyra knapparna på klipparen.
Från fabrik är PIN-koden enl. manualen (A, B, C, D)

[bild]
Tack! Men varifrån får man pinkoden från första början? Av personal i butiken vid köp? Inne i kartongen? Via mail från Gardena? Letar och letar men förstår inte vart jag ska få tag på fabrikskoden.
 
PIN-koden är A, B, C och D. Tryck på knapparna i denna ordning.
Du får sedan parkoppla din klippare med appen och kan ändra PIN-koden till något annat.
 
  • Gilla
PerwasWurpa och 1 till
  • Laddar…
Men du har ju fått svaret! A,B,C,D är pinkoden!
 
  • Gilla
Magic-gnome och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
PIN-koden är A, B, C och D. Tryck på knapparna i denna ordning.
Du får sedan parkoppla din klippare med appen och kan ändra PIN-koden till något annat.
Tusen tack! Varit en lång dag (vecka) så är väl lite extra tröga. Uppskattar din hjälp enormt. Trevlig helg!
 
  • Gilla
  • Haha
etompau och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.