Hej!

Har byggt utekök med pergola över.

Har tänkt mig ett skjutbart textiltak för att skydda mot den värsta solen och lite regn och vind.

När man söker efter dessa tak verkar det mest vara reservtak till färdiga pergola som går att hitta.
DVS. skenan som man drar tyget i går inte att köpa som reservdel.

Är det någon som har koll på var detta kan köpas? Alltså Tygtaket, skena samt draganordning?

Mått jag tänkt mig är runt 3x3m men kan tänka mig att modifiera det lite för att det ska passa min pergola som är lite mindre.
 
Kollegan har beställt två varianter från Kina för att prova. De ser bra ut på bild men han ville kolla på det innan han skulle ta hem åt mig också.

Tror de skulle landa på ca 35k inkl frakt och moms för 5*3m med motor och LED lyse. Motsvarande från Tyskland skulle kosta typ 150.
 
R Robert-san01 skrev:
Kollegan har beställt två varianter från Kina för att prova. De ser bra ut på bild men han ville kolla på det innan han skulle ta hem åt mig också.

Tror de skulle landa på ca 35k inkl frakt och moms för 5*3m med motor och LED lyse. Motsvarande från Tyskland skulle kosta typ 150.
Är det verkligen ett tyg-tak som han har beställt? Lät OTROLIGT dyrt med tanke på vad man isåfall får för pengarna :D

Jag är alltså ute efter en enklare variant utan belysning eller motor. Tänk dig manövrering via snöre.
R Robert-san01 skrev:
Kollegan har beställt två varianter från Kina för att prova. De ser bra ut på bild men han ville kolla på det innan han skulle ta hem åt mig också.

Tror de skulle landa på ca 35k inkl frakt och moms för 5*3m med motor och LED lyse. Motsvarande från Tyskland skulle kosta typ 150.
 
Ja, det ena är med tyg, det andra är med lameller.

Detta är dock komplett med pelare, ram osv i aluminium som är helt fristående.

Det finns även varianter som fästs i väggen och bara har ram och ben på.en sida.
 
R Robert-san01 skrev:
Ja, det ena är med tyg, det andra är med lameller.

Detta är dock komplett med pelare, ram osv i aluminium som är helt fristående.

Det finns även varianter som fästs i väggen och bara har ram och ben på.en sida.
Ahh, OK.

Det är lite utanför min budget skulle man kunna säga :D
Finns färdiga pergola med tak för ca 5000 i sverige, sista lösningen är att köpa en sån och skrota själva pergolan och bara ta det jag behöver, men det ska säkert finnas någon som hittat och kan tänka sig hjälpa till här :)
 
Vp-rör som lattor. Vanliga skruvöglor i dessa sedan. 2st hårt spända stålvajrar som allt löper på. Klart! Så funderar jag på att bygga. Vajrarna spänner man upp med vantskruv,
 
  • Gilla
Woodsia och 1 till
  • Laddar…
D
R Robert-san01 skrev:
Kollegan har beställt två varianter från Kina för att prova. De ser bra ut på bild men han ville kolla på det innan han skulle ta hem åt mig också.

Tror de skulle landa på ca 35k inkl frakt och moms för 5*3m med motor och LED lyse. Motsvarande från Tyskland skulle kosta typ 150.
Ursäkta bump forat, men undrar om din kollega blev glad över dessa? Samt vill du dela vad det är, om det var bra?
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Ursäkta bump forat, men undrar om din kollega blev glad över dessa? Samt vill du dela vad det är, om det var bra?
Frågade faktiskt för någon månad sedan hur det hade gått för honom.

Den är monterad men inte med permanent el. Funktionen var väl ok, men inte mer. Det var "Kina" känsla över den var betyget och han trodde inte jag skulle bli nöjd om jag köpte en.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
D
R Robert-san01 skrev:
Frågade faktiskt för någon månad sedan hur det hade gått för honom.

Den är monterad men inte med permanent el. Funktionen var väl ok, men inte mer. Det var "Kina" känsla över den var betyget och han trodde inte jag skulle bli nöjd om jag köpte en.
Synd! Ogillar kinesiska produkter i allmänhet men ibland får dom till en "one hit wonder"-även där, och är skillnaden 100 lakan så kan jag vara lite flexibel med mina ideal.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.