Hallå där!
Köpte en slipmaskin (PSM 18 LI) i vintras, använt den ett par gånger men senaste gången så la den av.
Vad jag förstår av manualen så blinkar den grönt om den blivit överhettad eller liknande.
Har testat batteriet i laddaren så det ska inte vara något fel på det, rengjort och tagit bort allt slipdamm i maskinen men den blinkar fortfarande grönt. Batteriet köptes i samband med slipmaskinen så det är också nytt.

Vill kolla här innan jag börjar krångla med reklamation, någon som varit med om något liknande?
Är riktigt dålig på såna här grejer men en killgissning är att det måste slagits på en spärr för att förhindra överhettning så tycker man borde kunna slå av den haha, en rejäl gissning.
 
  • Grön Bosch PSM 18 LI slipmaskin på ljus trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nära bild på en PSM 18 LI slipmaskin med ett anslutet 18V batteri där en grön LED-indikator lyser, ställd på en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter som ett elektroniskt fel. Prova att utnyttja garantin.
 
  • Gilla
potatomaster
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det låter som ett elektroniskt fel. Prova att utnyttja garantin.
Stort tack! Åker och reklamerar den
 
MultiMan
Blink-koden finns inte med i manualen (som jag antar du redan läst, det är nr 1) och googlar man finns det fler med plötsligt döda PSM 18, så jag tror också på elektronikfel. Överhettning är det inte eftersom det uttryckligen står att det är 7 blinkningar, inte kontinuerligt blink.

Kan gå att hitta reparationshjälp på Youtube, t ex byte av drivtransistorer, men jag har inte tid att söka där nu.

Text i manual: "The 3 LEDs of the battery charge-control indicator 7 flash rapidly when the battery temperature is not within the operating temperature range of -20 to +70°C.
 
  • Gilla
trojlee och 1 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Blink-koden finns inte med i manualen (som jag antar du redan läst, det är nr 1) och googlar man finns det fler med plötsligt döda PSM 18, så jag tror också på elektronikfel. Överhettning är det inte eftersom det uttryckligen står att det är 7 blinkningar, inte kontinuerligt blink.

Kan gå att hitta reparationshjälp på Youtube, t ex byte av drivtransistorer, men jag har inte tid att söka där nu.

[bild]
Tack för rättelse! Jag som kollat dåligt :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.