Hej!
Det inre handtaget på min altandörr har släppt. Osäker varför och vad som gjorde att det lossnade eller hur det satt fast från början då jag inte ser någon sprint, skuv för eller något att haka i. Någon med kunskap som vet vad jag behöver byta ut? Räcker det med ett handtag eller ett helt paket? Låsscylindern borde väl gå att behålla?
 
  • Verktyg, förkromad skiftnyckel, close-up, grå bakgrund, använd, reflektion, sexkant, hantverk, metall, vinkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • ASSA låscylinder på vit dörr, vertikal installation, metallglans, säkerhetsdetalj, bakgrund suddig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Silverfärgat fönsterhandtag på vit fönsterram, reflektion, skruvar, inomhusmiljö synlig i bakgrunden genom glaset.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en nyckelknippa som sätter in en nyckel i ett lås på en fönsterdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
dreamie007 deamie007 skrev:
Låsscylindern borde väl gå att behålla?
JA
 
Om jag inte minns fel så är greppen avtagbara till 7812 men det krävs att man vrider greppet mer än vad du ska kunna göra när det låsbara handtaget är monterat.
Frågan är då varför handtaget släppt om det beror på att en detalj som håller greppet på plats brustit på greppet eller i låshus delen eller om spanjoletten går för långt.
 
dreamie007 dreamie007 skrev:
Hello!
The inside handle of my patio door has come loose. Not sure why and what caused it to come loose or how it was stuck in the first place as I don't see a pin, slide or anything to hook into. Anyone with knowledge know what I need to replace? Is a handle or a whole package enough? The lock cylinder should be able to be kept, right?
we have the same handle, but ours broke. do you know the brand? we cannot find a replacement.
 
S Sam Occhiuto skrev:
we have the same handle, but ours broke. do you know the brand? we cannot find a replacement.
ASSA - someone also mentioned the model number in the thread, like 7812, check if that seems ok. It’s an old model and I’m pretty sure you need to replace the entire set.

I actually managed to fix mine with super glue waiting for the replacement of the door ina year or two 😬
 
dreamie007 dreamie007 skrev:
ASSA - someone also mentioned the model number in the thread, like 7812, check if that seems ok. It’s an old model and I’m pretty sure you need to replace the entire set.

I actually managed to fix mine with super glue waiting for the replacement of the door ina year or two 😬
Jag kunde hitta märket. det är ett "fix 83" handtag. Jag bor i USA och tyvärr säljs de bara internationellt och ingen kommer att skicka dem hit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.