Heij83
1. Egenskaper vi värdera högst med en robotdammsugare är att man slipper springa runt med dammsugare och sladd, kunna sätta på den och gå ut.
Rejält tilltagen smutsbehålllare är ett stort + då det producerar otroliga mängder skit här hemma.

2. Med 2 hundar 4 barn, grus från gården och byggdamm som fortfarande kryper fram överallt så är dammsugning ett måste MINST 1ggr om dagen.
Dammsugaren vi har i dag sjunger på sista versen så grovdamsugaren är den som jobbar mest här hemma 😬😂
En robot hade underlättat livet mycket men pengarna är slut efter husbygget.
 
1. Helt klart att den dammsuger upp allt grus, sand, gräs, lera och annat som vi alla i familjen drar in när vi springer ut och in hela dagarna.

2. Med barn, grannar, kompisar och släkt som är på besök och där man inte vill leva i ett museum så hade det ju ändå varit väldigt skönt med lite stöttning i dammsugandes av allt skräp som blir. Med källare, entréplan och övervåning hade det varit intressant att se vad en robotdammsugare kunde prestera!
 
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.

    - Friheten att kunna starta en dammsugning när som helst och låta robotdammsugaren snurra runt i sin egen takt, när man själv gör nåt annat - det är guld värt! Och att faktiskt hittar all fläckar, utom där den inte kommer åt (hörn, o liknande), är också befriande. Suget är dessutom så pass bra att extra dammsugning sällan behövs.

  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.

    - Jag har redan en robotdammsugare, men den är efter många års trogen tjänst, redo för pension. Jag har därför börjat kika på vilken robotdammsugare som skulle kunna ersätta den. Och då är jag lite extra sugen på en som tömmer sig själv. Jag gillar att ha den snurrande runt ibland och suga upp det damm och skräp som kommit in, och jag är även intresserad av den rent tekniskt hur den löser sin navigering, mm.
 
1. Att det städar rent och att man inte märker av den.
2. Jag har tre små barn så speciellt köket ser oftast väldigt kaosigt ut. Har inte köpt robotdammsugare själv än då jag tvekar på att den klarar av den mängden smuts mina barn producerar :)
 
1.
Jag är nöjd om den dammsuger upp kattsand och kattmaten han sprider ut i huset.

2. Lämpligast? Jag hatar att dammsuga, det stressar min adhd ngt så in i helskotta. Och katten blir rädd för den vanliga, han blir inte rädd för robot när han bodde hos syrran i 4v
 
1. Hålla rent från bös som blir främst kalla årstiden när vi värmer husets bodel med ved som vi eldar i en stor täljstenskamin centralt i huset. Bär in ved typ två ggr om dagen. Enda värmekällan.

Tänker även skaffa en ny hund och det vet ju alla att det blir mycket hår, som vi fick jaga med otympliga slangen och munstycket till centraldammsugaren.

För mig är det viktigt att roboten har lågt arbetsljud, om den bråkar om natten.


2. Jag är utbildad tekniker inom många områden och är mycket intresserad av sånt som underlättar levernet och livet.

Att få hjälp med den stundom dagliga städningen vore ett stort plus.
Finns så mycket annat att lägga tiden på.
Bl a hänga här på forumet
Bygga Hus.se
 
Redigerat:
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1 en lättanvänd app, enkel och effektiv rengöring och möjligheten till att skapa flera zoner.

2. med en nyfödd och en 4åring är det svårt att få dygnets timmar att räcka till tråkiga saker som städning. dessutom med en hund som fäller mycket hår så får man i princip försöka damsuga varannan dag.. därför skulle en robotdamsugare underlätta enormt!
 
1. Viktigast är förstås att den bara fungerar! Att det finns en app med karta och schemaläggning är ju en självklarhet.

2. Vi har haft en robotdammsugare i några år, men den börjar sjunga på sista versen. Har aldrig använt moppfunktionen, så det vore väldigt trevligt att ha en som hanterar vattnet automatiskt. Fyra av fem familjemedlemmar är långhåriga, vi har olika typer av golv och mattor och vi har småbarn, därför kan vi ge ett väl underbyggt omdöme, långt innan januari.
 
1. Enkelhet och autonomi
Jag ser det som att dammsugaren skall assistera mig med en väldigt tråkig uppgift (dammsugning) utan att jag själv behöver lägga någon större tankekraft på den. Så enkel & smidig app, enkelt att automatisera städning och enkelt att "glömma bort att den existerar" är väldigt viktigt.

2. Teknikintresse möter ointresse
Jag älskar teknik men har aldrig tagit steget till att faktiskt äga en robotdammsugare, trots att jag ogillar att städa. Mycket då jag ansett att kostnaden samt prestandan hos en robot varit otillräckliga för att motivera ett köp.
Skulle jag få testa en robotdammsugare skulle det bli en hård bedömning, alla moment som adderar arbete istället för att eliminera det skulle sågas vid fotknölarna. Plus att roboten skulle få bekänna färg genom arbete i ett hus med fyra våningar...
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det som kommer att vara viktigast i huset är att den är tystgående, enkel att använda för en icke insatt men med ett djup i funktion som går att ställa in om man vill. Min hund är tyvärr lite hispig och reagerar på ljud, min sambo struntar fullständigt i teknik och vill bara att saker ska fungera, och jag vill kunna styra den så som jag vill.

2. Här får den en utmaning. Vi bor i en vinterbonad sommarstuga i ett plan uppförd på 60-talet. Huset är otätt och drar vilket leder till en hel del pollen inomhus sommartid, hunden fäller i princip all sin (förvisso korta) päls två gånger per år, springer in och ut fritt och drar med sig allt som finns på tomten in. Därtill renoverar vi köket och ytterligare ett rum så just nu är det lite lätt byggkaos i resten av huset. Det vore otroligt skönt att slippa se högarna med hundhår, grässtrån, grus, sand, myror med mera varje dag när man vaknar och veta att man får hjälp med att dra det stora lasset.
 
  1. Den ska vara lättanvänd med en bra app. Gärna hög sugkraft så den kan ta upp allt från gruset från barnens skor till brödsmulorna under frukostbordet.
  2. Vi har öppen planlösning på nedervåningen med nylagt ljust laminatgolv. Vi har barn och husdjur så att slippa dammsuga själv hade varit guld värt.
 
1. I familjen värderar vi en robotdammsugare med hög sugförmåga och en god förmåga att undvika lösa föremål som exempelvis kringspridda leksaker. Vidare är en självtömmande funktion önskvärd!

2. Med två döttrar på 3 respektive 1 år är det full fart i det nyinflyttade huset, varför en ny robotdammsugare vore en skänk från ovan! I sann barnanda kommer en sådan säkerligen få ett adekvat namn som ”Robis” eller liknande!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det jag värderar mest är 2 saker: 1 att den städar bra, inte missar nåt skräp, att den verkligen går fram och tillbaka överallt.2 sen måste wifin fungera, att den inte krånglar när jag vill att den ska städa, att den är pålitlig helt enkelt.
2. Jag vill testa en robot för jag är intresserad av hjälpmedel som underlättar ens vardag. Jag är nyfiken och lite pedantisk och vill ha ett rent och fint hem.
 
Vilka egenskaper hos en robotdammsugare värderar du högst?
För mig är det viktigaste att en robotdammsugare är riktigt bra på att navigera runt möbler och andra hinder utan att fastna. Jag vill också att den ska ha ordentlig sugkraft så att den verkligen får med sig allt damm och smuts. Lång batteritid är också viktigt, så att den kan städa klart hela hemmet utan avbrott. Och såklart uppskattar jag när den är enkel att använda och inte kräver för mycket underhåll.

Varför är just du lämplig att testa vidare en robotdammsugare?
Jag tror att jag skulle vara en bra person att testa en robotdammsugare eftersom jag har ett ganska rörigt hem med många som bor i ett kollektiv. Det innebär att det alltid finns gott om smulor, hår och annat som behöver städas upp. Jag har också en blandning av golvtyper – både trägolv, plastgolv och mattor – vilket gör att jag kan testa hur bra roboten klarar av olika underlag. Jag är dessutom teknikintresserad och tycker det är kul att utvärdera nya prylar, så jag kan ge en utförlig och rättvis bedömning av hur den fungerar i vardagen.
 
  1. Att den inte krånglar/kör fast/bökar till mattor och givetvis att den får upp all smuts och är noggrann.
  2. Är inne på min andra robot nu som är på väg att ge upp. Vet vad jag ska titta efter och vilka funktioner jag behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.