Jag har förstått att Tibber är
populärt här i forumet och precis som många andra har jag funderat på att skaffa timpris, eventuellt med Tibber.

En av anledningarna som får mig att tveka är dock Tibbers kundservice, eller närmare bestämt frånvaro av kundtjänst.

Tibber känns modernt på många sätt, använder till exempel deras Tibber Pulse och jag gillar deras profil som som aktivt integrerar ny teknik med elavtal men faktumet att det verkar omöjligt att komma i kontakt med dem känns sådär.

De har ingen telefonsupport - Det är jag fine med, chatt fungerar, många företag har ju skippat telefonsupport (tex halebop) men då krävs det ju att de har en chatt som de svarar i direkt. Och så är ju inte fallet. Tibber har ju stängt ner sin chatt.

Istället hänvisar de till mail. Dock har jag nu väntat ca en vecka utan svar så i princip är den kontaktvägen också borta.


De skriver att de har ökat tryck på kundservice och att det därför tar längre tid, men faktum är att det finns många företag som erbjuder timpris på el och som du kan komma i kontakt med genom att bara ringa ett samtal.

Är det så att Tibber försöker spara in på kundservice till den grad att det inte går att teckna elavtal med dem?

Ibland behöver man ju faktiskt komma i kontakt med sitt elbolag.

Hur är era erfarenheter med Tibber?
 
  • Gilla
Kalarne och 1 till
  • Laddar…
Hade samma problem, lyckades teckna avtal via Elskling istället. Tråkigt att det finns inget sätt att kontakta dem
 
  • Gilla
Quest
  • Laddar…
De sköter sig bra, men har, som alla andra, väldigt långa svarstider...
 
Vad vill du säga till kundtjänsten? Vad jag minns så använder man appen för att bli kund och efter det så finns det knappast några frågetecken kvar.
 
Tog mer än 2 månader för att få svar om en produkt. Hade redan bytt elhabdelsbolag när jag fick svar...
Kör dock inte timpris längre
 
Jag skaffade dock ändå Tibber till slut och är riktigt imponerad av deras app.
Kan också meddela att de numera är ganska snabba att svara i supporten, så vad det verkar så har de fått ordning på supporten.
 
Q Quest skrev:
Jag skaffade dock ändå Tibber till slut och är riktigt imponerad av deras app.
Kan också meddela att de numera är ganska snabba att svara i supporten, så vad det verkar så har de fått ordning på supporten.
Använde du en länk när du skaffade Tibber? Förvånansvärt många som missar möjligheten till bonusen en kod ger… 😕
 
Q Quest skrev:
Jag har förstått att Tibber är
populärt här i forumet och precis som många andra har jag funderat på att skaffa timpris, eventuellt med Tibber.

En av anledningarna som får mig att tveka är dock Tibbers kundservice, eller närmare bestämt frånvaro av kundtjänst.

Tibber känns modernt på många sätt, använder till exempel deras Tibber Pulse och jag gillar deras profil som som aktivt integrerar ny teknik med elavtal men faktumet att det verkar omöjligt att komma i kontakt med dem känns sådär.

De har ingen telefonsupport - Det är jag fine med, chatt fungerar, många företag har ju skippat telefonsupport (tex halebop) men då krävs det ju att de har en chatt som de svarar i direkt. Och så är ju inte fallet. Tibber har ju stängt ner sin chatt.

Istället hänvisar de till mail. Dock har jag nu väntat ca en vecka utan svar så i princip är den kontaktvägen också borta.


De skriver att de har ökat tryck på kundservice och att det därför tar längre tid, men faktum är att det finns många företag som erbjuder timpris på el och som du kan komma i kontakt med genom att bara ringa ett samtal.

Är det så att Tibber försöker spara in på kundservice till den grad att det inte går att teckna elavtal med dem?

Ibland behöver man ju faktiskt komma i kontakt med sitt elbolag.

Hur är era erfarenheter med Tibber?
Har haft Tibber i några år o varit supernöjd. Nu är jag på väg att dra, efter att i flera v försökt få kontakt ger jag upp. Helt klart den sämsta support jag någonsin varit med om, inget kommer i närheten, sämst
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Hur fungerar Tibber annars förutom dålig support?
Jag och frugan funderar på timpris när vårat fasta går ut.
Vi har Vattenfall (de äger vårat elnät) då vi tycker det är skönt att få en och samma räkning.
Men nu kollade jag timpris på Vattenfalls hemsida och tänkte "vad billigt i kWh" men sen läste jag att det är spotpriset och inte med moms m.m.
På Tibbers hemsida kan man iallafall lägga till moms i dagspriset.

Någon som haft/har timpris via vattenfall som kan säga bra eller dåligt?
 
Har haft Vattenfall med timpris, inga konstigheter. Lite högre påslag än TIbber men lägre årsavgift så med min förbrukning hade det gått ungefär jämnt ut.
 
  • Gilla
Raggarn84
  • Laddar…
P Prastgardsvag skrev:
Har haft Tibber i några år o varit supernöjd. Nu är jag på väg att dra, efter att i flera v försökt få kontakt ger jag upp. Helt klart den sämsta support jag någonsin varit med om, inget kommer i närheten, sämst
Då har du inte haft Greenley! 😉
 
Tibber vill att man ska ha all kontakt via dem via sin app.
Fine.
Men va? Det går inte installera Tibbers app på min telefon.
Kollar av Tibbers web sida efter infromation om lägsta Android version ... nope det finns inte på den.

Frågar Tibbers AI chatt vilken lägsta version av Andriod man måste ha.
Tibber AI chatbot svara: Android 5.
Känns inte riktigt rätt...
Måste ta valet "kontakta medarbetare" och någon dag senare får jag svaret
"För bästa upplevelsen rekommenderar vi Andriod 10"
Meh Va Faan! Det var INTE det jag fråga om.
Jag frågade vilken är den lägsta versionen av Android som appen kan köra på.
"huh?" blev svaret från medarbetaren
Lite senare återkommer medarbetaren med svaret Android 9 men då fungerar inte alla funktioner.



Så nej tack. Jag kommer inte att köra Tibber då jag då måste köpa en ny mobil.
Min gamla Note 8 från 18 fungerar fortfarande bra till alla mina behov utom just då Tibbers app.
Kollar vi på konkurrenterna så har andra imångt och mycket samma funktionalitet och går att göra min Note 8 med Android 8.
Så det blir nog att fortsätta med Göteborg Energi
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.