Jag har en Electrolux esf4661row och när jag diskar så slutar pumpen inte att köra.
Har öppnat upp och sett att det ligger vatten i botten på maskinen vilket troligtvis gör att en flottör lyfts.
Vattnet verkar komma ur de svarta rören upptill i bilden nedan.

Någon som vet varför det rinner vatten ur dessa eller hur jag kan felsöka vidare?
 
  • Inuti en öppnad diskmaskin, Electrolux esf4661row, med synliga rör, kablar och komponenter där vatten läcker från de svarta rören upptill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
returen
  • Laddar…
maskinen överfyller för att den inte kontrollerar vattenintaget enligt protokoll
oftast kretskortsfel
 
  • Gilla
trenchcoat
  • Laddar…
returen returen skrev:
maskinen överfyller för att den inte kontrollerar vattenintaget enligt protokoll
oftast kretskortsfel
Är det något som man löser själv eller är det för krångligt för en amatör tror du?
 
trenchcoat trenchcoat skrev:
Är det något som man löser själv eller är det för krångligt för en amatör tror du?
kretskortet sitter baktill med för korta sladdar, men de kostar för mycket och det är inte lönt om en vecka går nästa grej om lika mycket osv, bättre att köpa nytt med 5 års garanti
 
  • Ledsen
trenchcoat
  • Laddar…
returen returen skrev:
kretskortet sitter baktill med för korta sladdar, men de kostar för mycket och det är inte lönt om en vecka går nästa grej om lika mycket osv, bättre att köpa nytt med 5 års garanti
Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.