RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Så huset är tillgänglighetsanpassat invändigt gällande dörröppningar, tillräckligt svängrum, badrum, kök, tvättstuga och sovrum?

Låter ju fint att få det som i USA där handikappade lever och tigger på gatorna, hemlösa barn bor i en bil med sin mamma, får därför bristande social träning, misslyckas i skolan och värvas lätt av kriminella gäng eftersom det är den enda grupp de känner sig hemma i.
USA är låååångt från perfekt men roligt att ditt USA-hat lyser igenom så starkt. Orange man bad!
 
  • Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Är detta alla handikappade i USA eller? För jag har bott i USA och jag hade inte beskrivit det så här i alla fall.....
Det där med kriminella gäng låter ju mer som Sverige.
Jag har inte påstått att det gäller alla handikappade för så är det förstås inte. Men jag har sett handikappade tigga i USA liksom andra sorters tiggare, mycket mer frekvent än i Stockholm.

Det finns väldigt många kriminella gäng i USA, en del väldigt stora. Har funnits under väldigt lång tid också, Al Capone är ju känd som ledare för ett av dem på 1920-talet.
 
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
USA är låååångt från perfekt men roligt att ditt USA-hat lyser igenom så starkt. Orange man bad!
Och ditt svar visar på hur mycket du älskar USA och blev så kränkt av mitt inlägg att du måste ta till personangrepp.

Men du har ju fel eftersom jag inte hatar USA men är väl medveten om en del av de problem som finns där och som jag inte vill se i Sverige.
 
  • Gilla
  • Haha
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte påstått att det gäller alla handikappade för så är det förstås inte. Men jag har sett handikappade tigga i USA liksom andra sorters tiggare, mycket mer frekvent än i Stockholm.
Europa är också fyllt av tiggare. Utanför varenda matvarubutik i hela Sverige finns tex en. Inte sällan "handikappad" på olika vis... åtminstone tills tiggarpasset är över.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Unikt namn Unikt namn skrev:
Europa är också fyllt av tiggare. Utanför varenda matvarubutik i hela Sverige finns tex en. Inte sällan "handikappad" på olika vis... åtminstone tills tiggarpasset är över.
Jag har inte sett någonstans i Sverige någon gång så mycket tiggare och så tätt som på delar av Manhattan.

Jag har aldrig sett tiggare utanför släktingarnas matvarubutik i Östersund, jag har aldrig sett tiggare utanför närbutiken 1 km bort och nu är det flera månader sen jag såg någon utanför den närmsta stora matvarubutiken och jag kan inte komma ihåg att någon av alla som har suttit där tidigare har försökt göra intryck av att de är handikappade. Så dina påstående stämmer inte.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte sett någonstans i Sverige någon gång så mycket tiggare och så tätt som på delar av Manhattan.

Jag har aldrig sett tiggare utanför släktingarnas matvarubutik i Östersund, jag har aldrig sett tiggare utanför närbutiken 1 km bort och nu är det flera månader sen jag såg någon utanför den närmsta stora matvarubutiken och jag kan inte komma ihåg att någon av alla som har suttit där tidigare har försökt göra intryck av att de är handikappade. Så dina påstående stämmer inte.
Men jag har inte sett 5% av någonting i Sverige jämfört med Manhattan? Det är ju lika många fler tiggare som det är fler miljonärer? Det är ju rätt uppenbart att det är större klyftor men det är ju inte ett fattigt land utan det är ju fler i andra änden också.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
S Simon Gustafsson skrev:
Problemet är att man skapar för små tomter så insynen är så stor. Klart folk vill bygga plank man har inget privatliv annars.
Allt under 2000 kvm borde förbjudas, och hus placeras mitt på tomten.
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
RoTe
BirgitS BirgitS skrev:
Och ditt svar visar på hur mycket du älskar USA och blev så kränkt av mitt inlägg att du måste ta till personangrepp.

Men du har ju fel eftersom jag inte hatar USA men är väl medveten om en del av de problem som finns där och som jag inte vill se i Sverige.
Ursäkta? Personangrepp, var då?
Nej jag älskar inte USA, det är ett jävla skitland, precis som Sverige, fast på olika sätt. Det som irriterar mig är alla svenskar som HATAR Donald Trump men när man frågar vad han gjort för dåligt så kan dom inte ge ett enda exempel, det bara är så, han är ond och han är farlig för det har media sagt. Men du är så klart påläst antar jag.
 
  • Haha
  • Älska
Intet och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Allt under 2000 kvm borde förbjudas, och hus placeras mitt på tomten.
Bättre ställa huset ända vid gatan med stor insynsskyddad tomt bakom
 
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte sett någonstans i Sverige någon gång så mycket tiggare och så tätt som på delar av Manhattan.

Jag har aldrig sett tiggare utanför släktingarnas matvarubutik i Östersund, jag har aldrig sett tiggare utanför närbutiken 1 km bort och nu är det flera månader sen jag såg någon utanför den närmsta stora matvarubutiken och jag kan inte komma ihåg att någon av alla som har suttit där tidigare har försökt göra intryck av att de är handikappade. Så dina påstående stämmer inte.
Manhattan har ju en demoratisk borgmästare
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Nej jag älskar inte USA, det är ett jävla skitland, precis som Sverige, fast på olika sätt.
Då kanske du inser hur tokigt det är att klistra etiketter som hata och älska på folk utifrån en enda mening.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har aldrig sett tiggare utanför släktingarnas matvarubutik i Östersund, jag har aldrig sett tiggare utanför närbutiken 1 km bort och nu är det flera månader sen jag såg någon utanför den närmsta stora matvarubutiken och jag kan inte komma ihåg att någon av alla som har suttit där tidigare har försökt göra intryck av att de är handikappade. Så dina påstående stämmer inte.
Kan väl kanske bero på att väldigt få går omkring med kontanter, tiggare finns då fortfarande i min lilla tätort, med en kartongbit det står skrivet att hon, oftast en hon, eller ibland en han, behöver en operation av något slag.
Väntar bara på att den första ska dyka upp med en lapp som säger "jag tar swish", och då kommer jag att få dagens eller veckans gapskratt.
Vill gärna se det kontot om den dagen kommer, vilket jag hoppas aldrig sker.
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Så huset är tillgänglighetsanpassat invändigt gällande dörröppningar, tillräckligt svängrum, badrum, kök, tvättstuga och sovrum?
Troligen inte, men jag känner inte till hur tillgänglighetsnormen ser ut. Alla innerdörrar utom en är dock breda nog för en rullstol.
BirgitS BirgitS skrev:
Låter ju fint att få det som i USA där handikappade lever och tigger på gatorna, hemlösa barn bor i en bil med sin mamma, får därför bristande social träning, misslyckas i skolan och värvas lätt av kriminella gäng eftersom det är den enda grupp de känner sig hemma i.
Halmgubbar.

F.ö. tycks det vara lätt för kriminella gäng att värva barn i Sverige också. Det beror knappast på för mycket personligt ansvar i samhället.
 
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Orange man bad!
Orange man är en narcissist och en tölp. En otrevlig typ, helt enkelt.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har inte sett någonstans i Sverige någon gång så mycket tiggare och så tätt som på delar av Manhattan.
Manhattan är inte lika med USA. I New York City bor det nästan lika många människor som i Sverige (cirka 80 %). I New York metropolitan area (ungefär "stor-New York") bor det mästan dubbelt så många människor som i Sverige.
BirgitS BirgitS skrev:
Jag har aldrig sett tiggare utanför släktingarnas matvarubutik i Östersund
Har du sett tiggare i Westfield, Indiana, eller någon annan stad i USA av ungefär samma storlek som Östersund?
BirgitS BirgitS skrev:
jag har aldrig sett tiggare utanför närbutiken 1 km bort och nu är det flera månader sen jag såg någon utanför den närmsta stora matvarubutiken och jag kan inte komma ihåg att någon av alla som har suttit där tidigare har försökt göra intryck av att de är handikappade. Så dina påstående stämmer inte.
I den lilla stad jag bor utanför (cirka 25 000 invånare) sitter det en tiggare utanför ingången till Stora Coop varje gång jag besöker den butiken.
Tiggaren brukar ha en skylt som berättar om sjuka barn, eller egna medicinska problem.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.