Jag ska installera batteridrivna övervakningskameror utomhus på tomten och önskar tips på sådana som kan detektera rörelse på längre avstånd. De jag hittar kan endast detektera rörelse på upp till ca 10 m avstånd, enstaka ca 15 m avstånd men skulle vilja ha kameror som fungerar på längre avstånd för att inte behöva gödsla med kameror. Tacksam för tips!
 
Jag tror inte det finns, men om det finns så misstänker jag att den kommer att äta batteri.

Vanliga rörelsedetektorer/-sensorer har också normalt 15 meter som max avstånd.
 
Att de ska vara batteridriven är nog det som gör det klurigt, en vanlig kamera som går tex över POE är ju igång hela tiden och gör en bildanalys för att avgöra om det är någon rörelse inom bestämt område. Här är det ju möjligen IR belysningen som sätter gränsen för om det går att se någon på långt håll nattetid. Dvs är det svart där personen är är rörelsen för liten för att det ska trigga inspelning. (Har man kontinuerlig inspelning får man kanske inte något bookmark med en händelse eller hur det nu ser ut i det program man använder).
Jag gissar att en kamera med batteri har en enskild rörelsedetektor som triggar att kameran som tar betydligt mer ström startar och dessa har en begränsad räckvidd även om själva kameran kan filma mycket längre.
 
  • Gilla
Demmpa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.