Hej!

Tänkte bygga en kallmur, troligen av natursten från bönderna i trakten. Bor utanför Landskrona. Någon som kan rekommendera hantverkare till detta?

/Saxtorp
 
  • Gilla
Ztigge1
  • Laddar…
S Saxtorp skrev:
Hej!

Tänkte bygga en kallmur, troligen av natursten från bönderna i trakten. Bor utanför Landskrona. Någon som kan rekommendera hantverkare till detta?

/Saxtorp
Jag söker också en firma i samma trakter med kunnande om underhåll av kallmurar…

/ Löddeköpinge
 
Kör förbi ett hus på väg till jobb som ser ut att ha en relativt ny fin kallmur på tomten (kollar jag google maps finns den inte 2022 iaf).
Kan se om jag kan lista ut adressen så kan du få den så kan du eventuellt kolla med dom, om jag kommer ihåg det.
Detta är dock i nordvästra Skåne.
 
Ring en firma med lite polacker i arbetslaget, av dem är det alltid någon som kan murar. Östeuropeer har fortfarande det här hantverket i händerna. Be om en referensmur att titta på så klart.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Ring en firma med lite polacker i arbetslaget, av dem är det alltid någon som kan murar. Östeuropeer har fortfarande det här hantverket i händerna. Be om en referensmur att titta på så klart.
Samma i min by - frågar man får man alltid svaret östeuropeer. Snygga kallmurar.
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Stenmur och hus omgivna av grönska syns från en bil, med en skylt som visar "Berg Lundgaard, Källarförsäljning".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vill du ha adressen?
 
  • Älska
Jan_G och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.