J JohanLun skrev:
Jag sparar (nästan) alltid en skärmdump av boarding passets qr kod, och skickar även till min andra mobil. Det är så nära papper man kan komma, man är helt oberoende av fungerande internet.

Har en gång packat ned läsglasögonen och sen inte hittat mailet med biljetten i telefonen pga det var i en lång mailkonversation mellan oss som skulle åka. Jättekö och jag var sen. Kollegorna var redan vid gaten.

Sen dess har jag alltid gjort detta innan för att inte stå vid säkerhetskontrollen och rota i väskan eller strula med nån app som ska uppdateras.

Flög samma dag som crowdstrike, hade sparat qr koden, men det sket sig ändå pga andra fel, men jag kom in till gaten även om sajten låg nere...
Tips: när du väl checkat in i appen så ligger boardingkortet lokalt och kan nås oavsett om telefonen har internetanslutning eller inte.
 
N Niq skrev:
Sist vi var på resa var det en kö med folk som skulle visa boardingkorten från telefonen. Det gick mycket fortare för dom som skrivit ut dom.

Om man reser ensam är det troligen lika snabbt men när du ska öppna 4 boardingkort i telefonen tar det lite längre tid.
Det tar nog lika lång tid om man ska rota fram papper i en väska. Hänger på att man förberett allt innan man kommer fram.
 
N Niq skrev:
Om man reser ensam är det troligen lika snabbt men när du ska öppna 4 boardingkort i telefonen tar det lite längre tid.
Inga problem alls, man slänger fram passen i en hög och sedan blippar jag alla passagerare. Tar inte längre tid.

Erkänn bara att ni är gamla och papperskramare och att ni tycker det är synd att telefonkatalogen försvann
 
  • Älska
  • Haha
Klass0n och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
I övrigt så är mobilen det snabbaste sättet för mig att få fram biljetten
Jag har både mobil och boardingkort i bröstfickan. Båda är lika snabba att dra upp. När boardingkortet är uppdraget och i handen är det klart. När mobilen är i handen har processen bara börjat. 😉
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar på riktigt kunna hamna i gaaahhh-mode över att telefonen går över till wallet-läge och visar kreditkorten när man ska scanna boardingkort, så jag håller med om att papper kan gå fortare.

Men det är på samma sätt som papperspengar var snabbare än kreditkort på 1900-talet. Med andra ord något som löses med teknikutveckling (kanske redan hänt när jag tänker på det).
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Det tar nog lika lång tid om man ska rota fram papper i en väska. Hänger på att man förberett allt innan man kommer fram.
Det fanns säkert någon som gjorde så också. Men dom flesta stod med telefonen i handen. Jag hade första boardingkortet öppnat. Att sedan stänga det och öppna nästa för varje resenär tar längre tid än att bara visa 4 papper.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Erkänn bara att ni är gamla och papperskramare
Gammal är relativt men kanske det. Vad det gäller att krama papper väljer jag den metod som är effektivast, inte den metod som är inne. Om de nu inte råkar sammanfalla, vilket de inte gör här. 😉
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Inga problem alls, man slänger fram passen i en hög och sedan blippar jag alla passagerare. Tar inte längre tid.

Erkänn bara att ni är gamla och papperskramare och att ni tycker det är synd att telefonkatalogen försvann
Tråkigt nog så har det inte godkänts i säkerhetskontrollen att göra på det viset när jag rest.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Jo, jag läste vad du skrev. Om arbetet du utför pågår dygnet runt arbetar du dygnet runt, annars utför inte du arbetet.
Berätta gärna hur jag med din svenska skulle skrivit istället. Att säga att arbetet jag utför inte pågår dygnet runt är ju helt felaktigt eftersom det arbete jag utför bara fortsätter med nästa person och nästa person. "Verksamheten pågår dygnet runt" är inte direkt samma sak känner jag då en verksamhet kan innehålla så mycket olika arbetsuppgifter.
 
Jag kan inte säga hur du borde skriva eftersom jag inte vet precis vad det är du försöker belysa, kanske att du jobbar skift? Att du har jour? Att din arbetsplats är bemannad dygnet runt?
Om du utför samma monotona arbetsuppgift hela tiden eller om dina och dina kollegors arbetsuppgifter varierar över dygnet är kanske inte relevant för när ni faktiskt arbetar?

Men jag är övertygad om att du inte utför arbete dygnet runt, därav mitt första inlägg.

För att framföra din poäng om att blodcentralerna borde kunna ha öppet på obekväma arbetstider hade du exempelvis kunnat skriva ”min arbetsgivare har dygnet-runt verksamhet, varför kan inte blodtapparna också ha det?” Men svaret är fortfarande detsamma.
 
RoTe
Jag är övertygad om att oavsett hur jag skrev hade du haft synpunkter på det @tveksamt
 
Tja, vad ska jag svara på det…
Ska man ha epitetet ”besserwisser” ska man kanske vara beredd att bli skriven på näsan när man har fel också…
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Tja, vad ska jag svara på det…
Ska man ha epitetet ”besserwisser” ska man kanske vara beredd att bli skriven på näsan när man har fel också…
Jag har det för att man kan och jag har Trump som profilbild bara för att alla svenskar hatar honom. Att hålla på som dig och käbbla om ordval när du ändå förstår vad som menas är inget annat än skadegörelse av forum. Det kladdar bara ner trådar och förstör det roliga med forum. BH rör sig hela tiden sakteliga mot Flashback.
 
Jag gissar på att blodgivningen har öppet när de dels kan bemanna, dels när de får in tillräckligt med folk.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
B
GAAAHHHH!!! En jävla ostskiva på bilens vindruta 🤬
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.