Många som skriver att det bara är att gå in och söka på sin address för att se vad som erbjuds.
Ja det stämmer till stora delar men jag har i denna tråden och min egen sett exempel på abonemang från operatörer som jag ser på min sida som jag inte själv kan se även om operatören finns i nätet.
Vet jag då att till exempel Globalconnect har detta va på andra ställen är det lättare att påtala detta och kan påverka att de öppnar för denna variant för mig oxå.
Detta är lite samma som med alla streamingtjänster som man måste ta abbonemang för att se vad de erbjuder.
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Många som skriver att det bara är att gå in och söka på sin address för att se vad som erbjuds.
Ja det stämmer till stora delar men jag har i denna tråden och min egen sett exempel på abonemang från operatörer som jag ser på min sida som jag inte själv kan se även om operatören finns i nätet.
Vet jag då att till exempel Globalconnect har detta va på andra ställen är det lättare att påtala detta och kan påverka att de öppnar för denna variant för mig oxå.
Detta är lite samma som med alla streamingtjänster som man måste ta abbonemang för att se vad de erbjuder.
De som skriver att det bara är att söka på sin adress har fel och operatörens tecknar ju tjänsteavtal med fibernätägaren.

"Milstolparna för att bli tjänsteleverantör i Stadsnätet är:
Teckna samarbetsavtal med oss och definiera tjänsten
Definiera en tidpunkt för försäljningsstart
Definiera en tidpunkt för leveransstart
Du får synas i stadsnätets välbesökta Tjänsteguiden, med dina erbjudanden
Du får tillgång till adressdata till anslutna adresser via en marknadsdatabas
Ni kan leverera till ett eller flera Stadsnät, valet är ditt."

Sen kan då en operatör ha tecknat tjänsteavtal och då har man tillgång till adresserna.

Men allt framgår samt vilka man har tjänsteavtal med framgår tydligt på en fibernätägares hemsida.
 
Kan ju skriva att det frtidsabbonemang som det skrivs om tidigare går det inte hitta på den addressen jag letar på. Globalconnect finns inte alls med som va trots att det är de som äger fibern vilket är konstigt.
 
Särskilt billiga abbonnemang finns nog inte. Hos mig blir Hallon mobilt bredband billigare för man kör ju inte så mycket intenet sedan Piratebay försvann. Med Hallon kan man också ta med sig routern vartsomhelst
 
Varför inte säga upp internet halvårsvis?
 
J Jernhand skrev:
Varför inte säga upp internet halvårsvis?
För att det finns intresse av att hela tiden ha uppkoppling för div övervakning.
Så drömmen för många med fritidshus är ju att ha ett billigt fast nät som man kan boosta de gånger man vill nyttja det lite mera. Självklart är man då med på att betala mer än normalt de gångerna.
 
  • Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
För att det finns intresse av att hela tiden ha uppkoppling för div övervakning.
Så drömmen för många med fritidshus är ju att ha ett billigt fast nät som man kan boosta de gånger man vill nyttja det lite mera. Självklart är man då med på att betala mer än normalt de gångerna.
Jo har kollat lite med de val vi har och det är olika hur man har med anslutningsavgift, bindningstid och uppsägning, däremot så kan man lägga ett abb vilande under vintern för att sedan slippa anslutningsavgift om man väljer att säga upp avtalet. Men klart olika.

Sen precis som du funderat över så har jag frågat efter ett abb som körs med "snigelfart" under vintern, enbart för att klara en övervakning men ett sådant abb har jag inte hittat men en operatör sa att man funderade på det eftersom det blir alltfler som har fiber i en stuga. Man skulle klara sig bra med 0,5 - 1 Mbits för en övervakning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.