Maria T
Gaaaaahhhh!

Sitter just nu och funderar på om jag ska skriva ett inlägg om hur SAS "hanterar" sitt bagage (icke!) och sina kunder som vill reklamera trasigt bagage, eller hur SL:s kontrollanter "hanterar" turister som har ett fullgott
7-dagars-kort (betalt av undertecknad) men ändå kräver dem på tilläggsavgift?

Eländet med PostNord är ju ett pågående sådant då deras postutdelning inte fungerar som utlovat och ännu sämre under sommaren.
Morr.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
kashieda och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Maria T Maria T skrev:
7-dagars-kort (betalt av undertecknad) men ändå kräver dem på tilläggsavgift?
Sverige måste va ett av de mest ogästvänliga länderna i åtminstone västvärlden när det gäller att resa, eller parkera osv. Appjävlar till allting och totalt omöjligt att köpa någon biljett kontant.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Här brukar jag kunna boka en tid 16-18 och svänga in efter jobb, men då är ju Malmö ganska stort med.
Min håla har en kvällstid i månaden...🤔
 
possum77 possum77 skrev:
den inte motsvarade hennes förväntningar och ville ha kompensation.
Jag är rätt nyfiken på vad du svarade…
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 8 till
  • Laddar…
possum77 possum77 skrev:
Jag gav bort en 50-tals soffgrupp gratis. ”Köparen” hörde av sig och sa att den inte motsvarade hennes förväntningar och ville ha kompensation. GAAAAH!!
Du skriver i fel tråd, det är här hemma i humortråden. Jag skulle skratta gott åt detta om det hände mig.
Vad ville människan ha, och vad svarade du?
 
  • Gilla
  • Älska
possum77 och 7 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
GAAAAAH
Skulle byta remmar på gräsklipparen (3st) för att kunna klippa gräset.
Bytte remmarna, justerade spännhjul, bytte en remskiva.

Hinner klippa 50m² (av ca 3700) innan det rasslar till i klippbordet.
Den enda remmen jag inte bytte gav nu med sig, och tog med sig sin remspännare i plast samt ena knivaxeln (multiclip).

Jaja, tur jag har remspännare och rem.
Ska bara svetsa knivaxeln. Då slutar matningen på svetsen att fungera...
Byter munstycke utan resultat. Ger upp.

Tar fram trimmern och förbereder mig på en lång klippsession. Då har jag köpt fel trimmertråd sist? 3mm istället för 2mm. Fungerar inte alls.

Så vi har numera naturtomt.
GAAAAAH
GAAAAAH
Jag kröp till korset sist och lånade grannens klippare.
Men nu har jag fått hem trimmertråd!
Trimmade väl hälften innan selen bara faller i bitar? 2 år gammal, stått i skugga under tak. Jag begriper ingenting.

Hängde upp skiten i blåstället och körde på, lär få betala för detta imorgon..
 
  • Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Eller folk som har biljetter och boardingkort i mobilen, och sen inte vet var de är nedladdade. Höll på riktigt på att missa ett flyg för att de i incheckningskön stod och fifflade med sina mobiler. Grrr.
Det är ju 2024, man har ju inte ett boardingkort i papper.
 
Maria T
Jodå, om man inte vill riskera att fucka upp hela kön bakom för att 1) en inte minns var dokumentet sparades (vanligen förekommande enligt min erfarenhet), 2) inte ens har lyckats spara ner det (jag har smyglyssnat på konversation) och 3) ingen uppkoppling på flygplatsen (inte så troligt i Sverige, mer troligt i Oman där jag varit flera gånger och just haft problem med internet.

Så, ha biljett, boardingkort och annat nödvändigt i mobilen, men har du checkat in online och har möjlighet att ändå skriva ut, så gör det. Kan bespara dig och andra från stress, 2024 eller inte.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Isakare och 5 till
  • Laddar…
C
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ju 2024, man har ju inte ett boardingkort i papper.
Påminner mig om när SAS införde att man kunde utnyttja bank/kreditkortet som boardingkort.
Slutade med fyra turer mellan gaten och SAS-disken, tre köpta biljetter, 20 minuters försenad avgång och de fick släppa in mig genom personalingången och placera mig på ett "crew"-säte. 😯

Som tur var var det på flygplatsen i Kalmar, så det var iallafall inga avstånd eller köer... 🙄
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ju 2024, man har ju inte ett boardingkort i papper.
Jodå, det har man.
Sen har man även telefonen och olika boardingkort och olika kreditkort i olika fickor så att inte hela rasket försvinner om något skulle skita sig.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Om dom nu behöver blod så mycket får dom väl hålla öppettider så att folk med normala arbetstider kan ta sig dit?
Kolla med din arbetsgivare. Min tillåter blodgivning på arbetstid, och jag tror inte den är unik.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
RoTe
B bakterie skrev:
Kolla med din arbetsgivare. Min tillåter blodgivning på arbetstid, och jag tror inte den är unik.
Jag har ett arbete att utföra och det pågår dygnet runt. Varför kan inte blodtapparna jobba obekväma tider om jag kan det?
 
Fotografen Fotografen skrev:
Jodå, det har man.
Sen har man även telefonen och olika boardingkort och olika kreditkort i olika fickor så att inte hela rasket försvinner om något skulle skita sig.
Du behöver inget boardingkort i papper som backup, är du bara incheckad och kan legitimera dig så löser dig sig även om du råkar spola ner telefonen på muggen….. var får ni ens tag i boardingkortet i pappersformat? Ni är förstås sådana där människor som skriver ut er epost också,…:)
 
  • Älska
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Jag har ett arbete att utföra och det pågår dygnet runt. Varför kan inte blodtapparna jobba obekväma tider om jag kan det?
Jobbar du dygnet runt blir det kanske svårt för dem att hitta tider som passar dig oavsett…
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Gaahhh!!!
Bakåtsträvare som tror att saker på papper är snabbare och effektivare än digitalt!
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.