Nanny Fine
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det jag uppskattar mest är att en robotdammsugare älskar att göra exakt det jag hatar. - och är dessutom bra på det (till skillnad från mig) :)

2. Självklart skulle jag vilja testa dammsugaren eftersom den skulle bli oerhört väl-testad. Vore ju också trevligt att frigöra lite tid för maken som är den som får manövrera den nuvarande (manuella) dammsugaren. :)
 
1. Att den kräver så lite "uppmärksamhet" som möjligt. Ska kunna programmeras att städa olika områden vid olika tider. Sedan måste den klara av katthår och kattsand, men framför allt smulor som sonen sprider överallt när vi inte är hemma.

2. Även om jag är teknikintresserad är jag kräsen med att saker bara ska fungera som väntat. Har aldrig köpt robotdammsugare då jag är skeptisk till att en sådan verkligen skulle fungera som jag önskar. Skulle en robotdammsugare övertyga mig - ja, då måste den vara bra.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det jag värderar mest av allt är navigationen. Mycket prylar som ligger på golvet, såsom kattleksaker å annat bös som försvinner när man orkar städa. Fastnar den lätt så blir det drygt. Sekundärt så värderar jag att den självtömmer då jag är lat.

2. Bor i en kåk med gamla höga trösklar och ingen öppen planlösning så här får den det spännande att städa. Har också två våningar, där jag gärna lyfter upp dammsugaren när den är klar med nedre. Det är också golvmatta på stora delar övervåning. Finns katter i hemmet.

3. Fixat.
 
1. Jag värdesätter möjligheten att den är lätt att rengöra. Vi har husdjur som fäller hår som sätter sig på dom mest konstiga ställen på vår nu icke fungerande robotdammsugare.

2. Vår nuvarande dammsugare har jag trots idoga försök ej fått att vakna till liv efter senaste stoppet /hårrensningen.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Viktiga egenskaper hos en robotdammsugare i vårat hem är först och främst att den är lättanvänd och logisk, smart och effektiv avseende hur den städar och laddar på de timmar vi inte är hemma samt att den har en hög kapacitet och noggrannhet. Den behöver också ha en god förmåga att känna igen saker som ligger på golvet, som små leksaker. Den behöver kunna städa två våningsplan.

2. Med en familj på 2 vuxna och 4 barn mellan 2 och 14 år i en stor tvåvåningsvilla där dörrar i alla riktningar står öppna och kompisar springer ut och in och äter glass, sprider leksaker och kläder så skulle en robotdammsugare verkligen få en tuff testomgång när det gäller kapacitet och igenkänning av saker. Då vi båda vuxna jobbar mycket finns inte mycket tid över till städning samtidigt som vi (jag) har lite perfektionistiska egenskaper och älskar ordning och rent. Den skulle därför kunna utvärderas noggrant mot målsättning att kunna glesa ut manuell städning rejält med höga krav på resultat.
 
Har aldrig haft en robotdammsugare, har haft en skeptisk inställning till dessa tidigare, men vill gärna bli överbevisad. Vi har ett äldre 1,5 planhus, med 2 ytterdörrar där det dras in diverse smul och grus hela tiden av dom 2 äldre barnen. Olika golvmaterial och diverse trösklar. Förekommer en del Lego byggen på golven också, så en hel del hinder kan vi erbjuda. Barn nummer 3 på 6 månader har precis börjat att krypa så stort behov av smidigare dammsugning, han gillar även att kasta diverse kladd på golvet.
 
1. Vi har en äldre roborock, den sköter sig ok men blir full fort och har väldigt basic moppfunktion. Även borsten blir snabbt full av hår.
Så en modell med station som tömmer den och fyller på vatten vore guld värt. Även att undvika föremål som sprids ut på golven av familjen är viktigt. Nu vågar man nästan inte släppa ut den innan man städat.
2. Har ett hus med två våningar på 130kvm vardera, det finns alla typer av golv både med och utan mattor. Döttrar och fru som sprider långa hårstrån överallt och springer in med leriga ridstövlar stup i kvarten. Så både dammsugning och moppning behövs frekvent!
 
1.
Den ska mappa rummen och ha stöd för att komma ihåg mappning från två våningar.

Förmåga att greja lite högre trösklar.

Identifiering av föremål så att den inte äter upp/skalar sönder kablar den möjligtvis stöter på.

Den ska ha en vettig moppfunktion.

Lättillgängliga reservdelar.

Tömningsstation hade varit intressant.

Google home-stöd hade varit fint så att man slipper fippla med någon app för att starta när man åker hemifrån.

2.
Jag är en lämplig testare, inte bara för att jag älskar skiten, utan också för att jag har en dam här hemma som är mycket kritisk till resultatet av en robotdammsugarens städning. Kan dammsugaren vinna hennes hjärta kan den vinna allas hjärtan.
 
1. En robotdammsugare behöver givetvis även kunna moppa golven, och arbeta relativt tyst.
2.Med långhårig katt och dammiga byggarbetsplatser i närheten, behövs det mycket rengöring.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1. Det jag värdesätter mest är att det kan vara nystädat i vårt hus även en tisdag kväll när jag kommer hem trött efter jobbet.

2. Vi har ett relativt stort hus som vi använder mycket öppna dörrar i och skillnaden inne och ute blir inte stor. Det gör dock att vi drar med oss gräs och sand in så en dammsugarrunda om dagen utan att vi gör det vore ju GULD! Att vi båda är teknikintresserade skulle göra att vi testade varje grej som går att testa.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Hej från hemmet som alltid verkar behöva städning!

1: Vi skulle uppskatta egenskaper som gör dammsugaren lättanvänd, mycket enkel att flytta mellan våningar, begränsa till en specifik yta och har en stilren och lättplacerad laddatstion.
En annan sak som är ovärdeligt är om den har moppfunktion.

2: Vi har en villa på tre våningar med trösklar, mattor och olika golv så som trä, klinker, vinyl och laminat som ger framförallt moppfunktionen en extra utmaning.
Vi är en familj som lite för ofta går in och ut både barfota och med både skor samt en hund med lång päls som lätt smutsar ner så fort hon är lite blöt.
Vi har i dagsläget endast en Dyson som är oslagbar (om den används) men trots sin smidighet så kräver den ändå en ”förare” och där brister det väl lite i vår familj 🤭
Sen kommer man ju till moppningen som är ett högst ovanligt inslag i städningen här hemma 🫣 så där skulle vi absolut behöva en hjälpreda.
 
1) Jag önskar en dammsugare som är tillräckligt smart för att klara sig själv, dvs jag trycker på en knapp och så dammsugs alla ytor som finns tllgängliga. Appar struntar jag i.

Det vore bra om mattor och leksaker inte ställde till det för mycket, och att dammsugaren inte ramlar ner för trappor.

2) Hus, familj, jobb och hundar tar för mycket tid för att jag ska hinna dammsuga så mycket som jag borde.
 
1. Av en robotdammsugare förväntar/önskar jag mig följande:
  • Den ska kunna hanteras/beredas för två våningsplan i ett hem för barnfamilj.
  • Den ska dammsuga med en sådan frekvens att den annars stående dammsugningen kan utebli.
  • Den ska kunna passera låga trösklar och mattkanter.
  • Det är önskvärt att den kan anpassa sig till förändringar och hinder.
  • Kan den på någon nivå moppa golven så vore det toppen.
  • Plus i kanten om den kan hämta öl i kylen.
2. Jag/vi är lämpade för att testa en robotdammsugare då vi idag försöker ta oss runt med den centraldammsugare som finns i huset. Slit och släp med slangen samtidigt som dammsugaren bokstavligt talat suger. Därför är vi helt inställda på en ny dammsugare: en traditionell känns gammalt men vi behöver fortfarande övertygas om att en robotdammsugare faktiskt fyller en funktion i ett hem 2024.

3. Postat och klart, redo att fila på en recension 😊
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har just testat 8 robotdammsugarna och nu tävlar vi ut dem bland er medlemmar så att ni kan testa vidare där hemma.

[bild]

Den som vinner en robotdammsugare förbinder sig att att rapportera in till oss senast 2025-01-17 hur dammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett PM till mig: [länk]

Omdömet kommer att publiceras i artikeln. [länk]

Så här tävlar du:
  1. Berätta vilka egenskaper hos en robotdammsugare som du värderar högst.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en robotdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.
Det är alltså följande robotdammsugare vi tävlar ut:
  • Dreame X40 Ultra
  • Roborock S8 MaxV Ultra
  • Roborock Q5 Pro+
  • Philips Homerun 3000
  • Philips Homerun 7000
  • iRobot Roomba Combo J5
  • iRobot Roomba Combo J7+
  • iRobot Roomba J9+

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses fredagen den 17 augusti.

OBS!!!
Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
1 Programmerbart schema och Skur funktion skulle vara suveränt.

2 Skulle värdesätta att den skött städningen när jag är på jobbet. Och att slippa gå runt med snabeldraken.
 
1.Den viktigaste funktionen hos en robot dammsugare hemma hos mig är att den ska klara hår- från hund, katt och långhåriga tonåringar, den ska ta sig över trösklar men inte ramla ner för trappen eller rymma genom ytterdörren utan ha bra förmåga att orientera sig. Den behöver även klara att det ligger sladdar på golvet utan att äta upp dem.. Den får heller inte kräva en examen i programmering för att den ska fungera. Så ska det förstås bli rent där den farit fram.

2. Jag skulle bli en bra testare eftersom jag är rätt lat och alltså låta dammsugaren arbeta hårt istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.