Hej,

Jag har fått detta kärl sönderslagen av en statlig myndighet och nu önskar jag tips på företag/individ som kan laga kärlet.

Med vänlig hälsning/Bo
 
  • Ett trasigt träkärl med flera lösa träplankor ligger på ett golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Unikt namn
Har du tänkt betala själv för att få den gamla hinken lagad?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
En tunnbindare självklart. Googla på tjänsten.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
Sverige har vad jag vet bara en tunnbindarmästare, Johan Thorslund på Thorslunds Kagge strax utanför Vingåker.

Slå honom en signal och gör en roadtrip dit, han eller hans personal fixar det där enkelt.

Passa på att se de fat han förvarar åt Spritmuseum, bland annat "Stora Stycket”, ett 4,5 meter högt lagringsfat för punsch som rymmer hela 24 000 liter som tidigare stod under slottet. Det tillverkades i Frankrike och köptes in av Edward Cederlund år 1889 på världsutställningen i Paris.
 
  • Gilla
cpalm och 4 till
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Har du tänkt betala själv för att få den gamla hinken lagad?
Nej, det är myndigheten vars personal hade sönder den som skall betala. Troligen är enklaste lösningen att hitta nytt kärl som köps på myndighetens bekostnad.
 
Unikt namn
B Bobo23 skrev:
Nej, det är myndigheten vars personal hade sönder den som skall betala. Troligen är enklaste lösningen att hitta nytt kärl som köps på myndighetens bekostnad.
Jag skulle kolla tradera, verkar gå en del liknande saker där.

Du hittar säkert en hel träspann för enstaka hundralappar, medan att laga den trasiga sannolikt blir dyrt då arbetskraft i sverige är dyrt.

Så har den inte ett stort sentimentalt värde är det rätt väg att gå.

Lycka till.
 
  • Gilla
Bobo23 och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Bobo23
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Här är väl närmast en identisk.
Nej. Det där är en plastbunke med trä runt. Nu menar jag inte att TS trähink skulle vara värd något särskilt, men det är förstås något annat än en bastuhink från Wish.
 
  • Gilla
Bobo23
  • Laddar…
Den sabbade hinken lär ju haft ett högst begränsat värde redan innan myndigheten festade sönder den så ur ersättningshänseende torde det vara rimligt. Att TS skulle bli ersatt med en ny, eller reparerad utfört av en riktig tunnbindare är nog rätt naivt att tro kanske.

Sen var min länk till amazon och inte wish 😆
 
  • Gilla
JRMKJRM och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.