13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAGH!

Vampyrerna tyckte jag hade för lågt järnvärde, så denna gång behöver jag verkligen ta mina järntabletter, kass i magen de närmaste veckorna here I come! 😱
Bra påminnelse, jag behöver boka tid och gå iväg. Samma problem, men blir inte dålig av tabletterna.... 👍
 
  • Älska
13th Marine
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Bra påminnelse, jag behöver boka tid och gå iväg. Samma problem, men blir inte dålig av tabletterna.... 👍
Var tillbaka på jobbet igår och hade tänkt boka tid för givning när jag fick ett panikSMS om att det behövs blod, så det var bra timing.

Äter inte rött kött så ofta så har väl svårt att kompensera för uttaget.
Men nu såg jag att man kan ta 2-3tabletter om dagen så det blir en intensivkur för att få upp värdet, tänker att magen kanske vänjer sig med.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
kass i magen de närmaste veckorna here I come!
Har du provat Niferex? Min mage tål dessa betydligt bättre än andra varianter. De sägs vara lite dyrare så man kan få be om dem specifikt.

Förpackning med Niferex 100 mg järn, 50 enterokapslar, används för behandling av järnbrist.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Har du provat Niferex? Min mage tål dessa betydligt bättre än andra varianter. De sägs vara lite dyrare så man kan få be om dem specifikt.

[bild]
Tyckte de var marginellt bättre, men har sex kartor såna som ska ner 😅
 
  • Haha
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
Gaaaaahh
Här kommer ett verkligt problem!

Parkerade klipparen sent igår kväll då en gren från äppelträd nummer 3 hade knäckts och rasat till marken. Tog rätt på gren och äpplen idag efter frukost och ska skicka ut klipparen igen.

Verkar inte ha tagit laddning trots en hel natt i laddaren, kollade runt lite och det lyste grönt och såg normalt ut, när jag sen provade att skjuta in klipparen för att höra "ladd-pipet" såg jag hur det blinkade till rött för att sen dö helt.....

Ok, nätdelen måste vara död, tänkte jag och började söka efter en piratnätdel på Amazon men hittade ingen alls till 330/430X.. vafan, ska man få lov att köpa en original Hq?

Provade mäta sladden som pluggas i laddaren, 0V, tankarna på ny nätdel för 1800:- börjar mala igen.
Mäter på nätdelen före långa lågspänningssladden, och kolla 28V.

Sumrar lågspänningskabeln och inser att det är avbrott på +, efter att synat och känt igenom kabeln hittade jag detta.
Närbild på en hand som håller två avklippta elkablar, där en koppartråd är synlig. Bakgrunden visar en sladd och ett digitalt mätinstrument.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite quick and dirty med 2st Wago och vulktejp så lyser åter igen laddaren grönt. 😇
Reparerad lågspänningskabel med två Wago-kopplingar, vulktejp och buntband ligger på en arbetsbänk. Verktyg som avbitartång och måttband syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Två anslutningskablar reparation med Wago-kontakter och vulktejp på ett träbord, omgivna av verktyg och kabelbitar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en Husqvarna robotgräsklippares kontrollpanel, där displayen visar texten "LADDAR" och flera knappar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så mitt inlägg får avslutas med ett Yeeeess! 😎👌
(Bara resten kvar att lösa av saker som krånglar...)
 
  • Gilla
klaskarlsson och 15 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahh
Här kommer ett verkligt problem!

Parkerade klipparen sent igår kväll då en gren från äppelträd nummer 3 hade knäckts och rasat till marken. Tog rätt på gren och äpplen idag efter frukost och ska skicka ut klipparen igen.

Verkar inte ha tagit laddning trots en hel natt i laddaren, kollade runt lite och det lyste grönt och såg normalt ut, när jag sen provade att skjuta in klipparen för att höra "ladd-pipet" såg jag hur det blinkade till rött för att sen dö helt.....

Ok, nätdelen måste vara död, tänkte jag och började söka efter en piratnätdel på Amazon men hittade ingen alls till 330/430X.. vafan, ska man få lov att köpa en original Hq?

Provade mäta sladden som pluggas i laddaren, 0V, tankarna på ny nätdel för 1800:- börjar mala igen.
Mäter på nätdelen före långa lågspänningssladden, och kolla 28V.

Sumrar lågspänningskabeln och inser att det är avbrott på +, efter att synat och känt igenom kabeln hittade jag detta.
[bild]

Lite quick and dirty med 2st Wago och vulktejp så lyser åter igen laddaren grönt. 😇
[bild][bild][bild]

Så mitt inlägg får avslutas med ett Yeeeess! 😎👌
(Bara resten kvar att lösa av saker som krånglar...)
Du har varit inne och nosat i min tråd om alternativa nätadaptrar så det finns ju billigare alternativ än HQs egna.

Jag har blinkande blått i ett par veckor, men det är för varmt för att gulmattan ska växa.
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Du har varit inne och nosat i min tråd om alternativa nätadaptrar så det finns ju billigare alternativ än HQs egna.

Jag har blinkande blått i ett par veckor, men det är för varmt för att gulmattan ska växa.
Hittade ingen till 330/430 när jag sökte, men köpte en billig till svärmors 310 för nån månad sen. 👍
 
  • Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAGH!

Vampyrerna tyckte jag hade för lågt järnvärde, så denna gång behöver jag verkligen ta mina järntabletter, kass i magen de närmaste veckorna here I come! 😱
En high-five till dig blodgivarbroder! Fick en tid på måndag 14:30.. GAAAAHHHH, då jobbar man ju!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Manganbangan Manganbangan skrev:
En high-five till dig blodgivarbroder! Fick en tid på måndag 14:30.. GAAAAHHHH, då jobbar man ju!
Här brukar jag kunna boka en tid 16-18 och svänga in efter jobb, men då är ju Malmö ganska stort med.
 
  • Gilla
Manganbangan
  • Laddar…
RoTe
Om dom nu behöver blod så mycket får dom väl hålla öppettider så att folk med normala arbetstider kan ta sig dit?
 
  • Gilla
hapazard och 2 till
  • Laddar…
Eller utveckla någon form av drönare, som jättestora mygg 😂.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 12 till
  • Laddar…
Jaha, det är väl dags att byta batteri då...
Skärm på en Husqvarna-enhet som visar batteristatus, där batteri 1 har 20,1V och 22,9°C och batteri 2 har 0,1V och 24,8°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WAAAAAAAAGH
 
  • Ledsen
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Jag gav bort en 50-tals soffgrupp gratis. ”Köparen” hörde av sig och sa att den inte motsvarade hennes förväntningar och ville ha kompensation. GAAAAH!!
 
  • Blå soffgrupp från 1950-talet med två fåtöljer och en soffa, placerad i ett rum med trägolv, färgglada gardiner och trämöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
klaskarlsson och 43 till
  • Laddar…
Maria T
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag har upplevt nu flera gånger att mindre näringsidkare bara accepterar Swish eller kontanter, inga kort. Värsta betalsättet tycks vara telefonen. Helt galet hur lång tid det kan ta för sonika att scrolla runt på telefonen innan man lyckas komma in i rätt meny eller tjänst och kan betala. Hur mycket enklare och snabbare är det inte att hala upp en femhundring ur byxfickan?
Eller folk som har biljetter och boardingkort i mobilen, och sen inte vet var de är nedladdade. Höll på riktigt på att missa ett flyg för att de i incheckningskön stod och fifflade med sina mobiler. Grrr.
 
  • Ledsen
  • Arg
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.