Plejd funderingar, hur gruppera man Dwn01?

Jag har installerat 20st Plejd Dwn01 i köket.
Alla har permanent matning och styrs av Wph01 (trådlös tyårycknapp), funkar riktigt fint, men nu vill jag gruppera olika downlights till olika tryckknappsfunktion och scenarios, är det möjligt att göra så?
Hitta ingen beskrivning någonstans?
Hjälp (0:

Mvh Förvirrade
 
pdov
Kan hålla med om att Plejd saknar (publik) dokumentation kring hur man göra sådant här själv. Tanken är att elektrikern ska ställa in detta åt kunden innan han lämnar över systemet.

Allt det görs via appen. Jag har kompletterat min installation efter att jag fått den överlämnad med några scenarion som aktiveras via dubbeltryck på knapparna.

Då har jag först skapat scenarion och sedan kopplat dessa färdiga scenarion till en knapp. Jag tror att du kan välja knapp först och sedan välja vad du vill styra med den knappen och då skapas det inget scenario utan styrningen läggs bara på knappen.

För att göra detta så trycker du på kugghjulet längst upp till höger i appen.
  • Vill du skapa scenario så väljer du det och skapar ett nytt sådant genom att trycka på "+" längst upp till höger och följ instruktionerna på skärmen.
  • Vill du hellre koppla det på en knapp direkt så väljer du istället "Knappar & Ingångar" och trycker sedan på den fysiska knappen du vill koppla.
 
pdov pdov skrev:
Kan hålla med om att Plejd saknar (publik) dokumentation kring hur man göra sådant här själv. Tanken är att elektrikern ska ställa in detta åt kunden innan han lämnar över systemet.

Allt det görs via appen. Jag har kompletterat min installation efter att jag fått den överlämnad med några scenarion som aktiveras via dubbeltryck på knapparna.

Då har jag först skapat scenarion och sedan kopplat dessa färdiga scenarion till en knapp. Jag tror att du kan välja knapp först och sedan välja vad du vill styra med den knappen och då skapas det inget scenario utan styrningen läggs bara på knappen.

För att göra detta så trycker du på kugghjulet längst upp till höger i appen.
  • Vill du skapa scenario så väljer du det och skapar ett nytt sådant genom att trycka på "+" längst upp till höger och följ instruktionerna på skärmen.
  • Vill du hellre koppla det på en knapp direkt så väljer du istället "Knappar & Ingångar" och trycker sedan på den fysiska knappen du vill koppla.
Hej och tack för svaret!
Jag har lyckats redan med att skapa scenario, schemaläggning och koppling av knapp.
Utmaningen är att kunde dela upp mina spotlights så de tända i olika grupper beroende på vilken scenario jag väljer, till ex bara tända de spotar över köksbänken?
Är rätt säkert det är möjligt, när jag lyckas kan jag skriva lösningen har om ingen har lösningen har🤪
Trevlig helg på dig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.