Hej,
Har precis fått diskmaskinen inkopplad i ett äldre marbodalkök med vatten och el. Maskinen står nu på golvet med droppskydd och mellan bänkskiva och maskin är det ett otillfredsställande glapp. Tänker att det inte kan vara så svårt att bygga upp den själv..? Hur hade ni gjort för att få upp den? Två reglar på golvet och någon slags skiva på dem? Tacksam för förslag!

Mvh Disco
 
  • Diskmaskin installerad i ett äldre kök med turkosa skåpluckor, står på golvet med ett droppskydd, visar ett glapp mellan maskinen och bänkskivan ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan du inte bara skruva upp fötterna?
 
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Tobbe.A
Vi hade samma problem när vi flyttade in i vårat hus. Jag kunde inte höja diskmaskinen pga att on-knappen sitter på ovansidan. Då hade det varit krångligt att sätta igång maskinen. Jag skruvade istället i två små klossar och satte sedan en dit en bit av en list. Absolut inte den snyggaste lösningen, men den gör sitt jobb… hyfsat i alla fall.

Nu när jag tog bilden så insåg jag att listen kunde ha varit lite bredare, men det är VÄLDIGT sällan jag kikar där, så det stör inte så mycket 🙂
 
  • Diskmaskin med en list och klossar monterade ovanpå för att lösa installationsproblem med ovansidans on-knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Discoman skrev:
Hej,
Har precis fått diskmaskinen inkopplad i ett äldre marbodalkök med vatten och el. Maskinen står nu på golvet med droppskydd och mellan bänkskiva och maskin är det ett otillfredsställande glapp. Tänker att det inte kan vara så svårt att bygga upp den själv..? Hur hade ni gjort för att få upp den? Två reglar på golvet och någon slags skiva på dem? Tacksam för förslag!

Mvh Disco
den är fel installerad av klåpare som det skulle vara avelsförbud på, självklar så försår de inta att amn måste skruva ur föttterna
 
  • Gilla
TheSwoopis
  • Laddar…
Unikt namn
Har du kvar monteringsanvisningen? Den brukar vara tydlig.

Men de främre fötterna kan ofta enkelt skruvas upp för hand.
Närbild på nedre del av en apparat med fokusering på en skruvjustering för de bakre fötterna, markerad med en röd cirkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den eller de bakre fötterna kan se lite olika ut, ibland sitter det en kryss-skruv i mitten fram som justerar dem.
 
D Discoman skrev:
Hej,
Har precis fått diskmaskinen inkopplad i ett äldre marbodalkök med vatten och el. Maskinen står nu på golvet med droppskydd och mellan bänkskiva och maskin är det ett otillfredsställande glapp. Tänker att det inte kan vara så svårt att bygga upp den själv..? Hur hade ni gjort för att få upp den? Två reglar på golvet och någon slags skiva på dem? Tacksam för förslag!

Mvh Disco
När du har skruvat upp fötterna kan du ju passa på att montera sockelplåten också så ser det lite bättre ut nere vid golvet.

Många diskmaskiner skruvas fast uppåt. Sitter diskmaskinen överhuvudtaget fast i skåpen?
 
G ghu skrev:
När du har skruvat upp fötterna kan du ju passa på att montera sockelplåten också så ser det lite bättre ut nere vid golvet.

Många diskmaskiner skruvas fast uppåt. Sitter diskmaskinen överhuvudtaget fast i skåpen?
den har nog de som installerat slängt för de visste inte vad det var för någon ting
 
Tobbe.A
returen returen skrev:
den har nog de som installerat slängt för de visste inte vad det var för någon ting
Du gillar verkligen inte de som installerade maskinen 😅
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
jag
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Du gillar verkligen inte de som installerade maskinen 😅
gillar inte klåpare öht
 
D
returen returen skrev:
jag

gillar inte klåpare öht
Hurru! 😠
 
  • Haha
fisgris8 och 1 till
  • Laddar…
D Den ofrivillige klåparen skrev:
Hurru! 😠
oops tänkte inte på det...
 
  • Haha
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.