Finns det billigt abonnemang bredband,
fiberber?.Stuga som har Fiber?.
 
Tolkar jag dig rätt att du undrar om det finns billiga bredbandsabonnemang till en stuga som har fiberanslutning?

Testa skriv in adressen till stugan på bredbandsval.
https://www.bredbandsval.se
 
Jo har undersökt saken och flera operatörer erbjuder då att man kan ha ett abbonemang vilande under vintern. Våran fiber kopplas in nu i Augusti och det blir knappast något tecknande av abbonemang i år.
Sen priserna är väl inget att hurra för mer än att betala för kalaset.
Du ska hitta vad du kan välja på din fibernätägares hemsida!
 
Villken operatörer har du?
 
M Manhunter skrev:
Villken operatörer har du?
Nej jag har inte valt någon eftersom fibern kopplas in nu i Augusti.

Du ska se vilka val du kan göra hos fibernätägaren och deras hemsida. Bara att kolla!
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Finns det billigt abonnemang bredband,
fiberber?.Stuga som har Fiber?.
För vår del så höjde Ownit priset på deras minsta abonnemang för ett drygt år sedan så vi gick tillbaka till 4G från Hallon vilket räcker för sambon och mej så kolla om du inte har ok täckning för dem vid din stuga.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Ställde en liknande fråga här [länk] som du kan se svaren på.
Har själv inte börjat använda fibern då vi förnärvarande mera har behov av billigt nät och alltid uppkopplad än 1000meg några veckor per år.
Jo man måste ju kolla via fibernätägarens hemsida vad som gäller. samt avd man kan välja.
Sen hittade jag då själv flera val där man kan lägga ett abbonemang som vilande under vintern så slipper man teckna nytt abb varje vår.
 
Det är ju svårt att få ett vettigt svar på frågan eftersom ingen vet vilket fibernät du är ansluten till. Tjänsteleverantörernas priser varierar i de olika fibernäten.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är ju svårt att få ett vettigt svar på frågan eftersom ingen vet vilket fibernät du är ansluten till. Tjänsteleverantörernas priser varierar i de olika fibernäten.
Njau, alla operatörer har ju sin prislista och valen ser man då enkelt via fibernätägarens hemsida.
 
Vi kör Bredband 2 Fritids abonnemang i huset på Öland via fiber.
59 kr i mån hast 200/ 2
Går att höja hastigheten tillfälligt 1 , 3 eller 7 dagar med tilläggkostnad via nätet.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 1 till
  • Laddar…
="Calle_, post: 5849752, member: 707682"]
Vi kör Bredband 2 Fritids abonnemang i huset på Öland via fiber.
59 kr i mån hast 200/ 2
Går att höja hastigheten tillfälligt 1 , 3 eller 7 dagar med tilläggkostnad via nätet.
Kan man lägga abbet som vilande under vintern?
 
P paralun skrev:
Njau, alla operatörer har ju sin prislista och valen ser man då enkelt via fibernätägarens hemsida.
Just det, men här frågades efter ett billigt abb och hur ska jag kunna svara på det utan att veta vem som äger nätet?
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Just det, men här frågades efter ett billigt abb och hur ska jag kunna svara på det utan att veta vem som äger nätet?
Nej det går ju inte och TS måste ju läsa vad som står på fibernätägarens hemsida om vilka val man kan göra.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Globalconnect har fritidshusabonnemang i sitt tjänsteutbud.
2/2 Mvps med möjlighet att boosta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.