Som nybliven biodlarfamilj är det äntligen dags att tappa den första honungen. Denna ska sedan röras dagligen under någon vecka. Skruvdragaren blev ganska snabbt varm, även borrmaskinen med sladd protesterar efter ett tag och det behövs något kraftfullare. En färg eller cementblandare skulle vara optimalt men den som fanns på biltema hade inte snabbfäste för olika tillbehör. Någon som har några förslag på liknande maskiner med andra möjligheter eller ska man sätta i en extra chuck för att kunna skruva i valfria tillbehör?
https://www.biltema.se/bygg/murning/cementblandare/farg-betongblandare-hcm-1220-2000047038
 
På själva vispen är det en sexkantstav högst upp liknande brukrörare men eventuellt lite tunnare.
 
Osäker på om den visp jag har passar på maskinen jag länkade men får väl ta med mig grejorna och testa i butiken, den du skickade ser ju bra ut men om man inte behöver dubbel, är det ok att bara köra på den ena? Blir den onödigt tung då? På min borrhammare hade jag en lös chuck som gick från sds till vanliga borr. Vet inte om det finns något liknande annars, behöver bara en maskin på minst 1100 watt och helst två handsfattning
 
Du får titta på en kraftigare skruvdragare/ borrmaskin om du vill ha en sådan typ.
Vinkelborrmaskin eller karmskruvdragare kan du söka efter så får du förslag.
Annars är det bruksblandare men dom är bara för att blanda just bruk
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.