Hej, jag sitter med liknande problem men med fixrester på ett betonggolv. Hälften lossnade lätt men resten poleras bara med handskrapa.

Ska man köra med vanlig betongslip eller fräsen som länkades? Vill inte förstöra golvet allt för mycket.
 
L leecher skrev:
Hej, jag sitter med liknande problem men med fixrester på ett betonggolv. Hälften lossnade lätt men resten poleras bara med handskrapa.

Ska man köra med vanlig betongslip eller fräsen som länkades? Vill inte förstöra golvet allt för mycket.
Till fixrester är denna med sina kugghjul grym tycker jag så kolla om du kan få lånat en sådan.

https://www.toolab.se/festool-rg-80-e-set-sz-saneringsfras-inkl-frashuvud
 
Inga billiga grejor, men är man proffs så är man ;)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
K krambriw skrev:
Inga billiga grejor, men är man proffs så är man ;)
Nej, tyvärr är det så att bra grejer kostar men de går kanske att hyra någonstans. :)

Den sparar enormt med arbetstid och det är sådant här som gör att vissa debiterar lite mer i timmen än andra hantverkare. ;)
Det måste ju betala sig liksom.
 
  • Gilla
krambriw
  • Laddar…
Håller med dig till 100%, alltid bra verktyg är ett måste
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Kan nämnas att fördelen med denna kontra en vanlig betongslip med diamant när man ska ta fixrester på betong är att denna tar BARA fixet och gör ingen åverkan alls på betongen samt så slår den bort fixet i smulor/bitar istället för pulver som dammar mer.
 
Har en sån med kugghjul till salu, tror även det finns lite extra hjul och allt ligger i systainer
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.